Nové Subaru WRX bude mať najmä nový 2.4 litrový motor, no na náš trh nedorazí…
Subaru WRX sa vracia pre rok 2022, stojí na novej platforme, má nový motor a osviežený vzhľad. Nanešťastie, podobne ako BRZ, ani WRX si nenájde cestu na náš trh, a tak isto ani ešte ostrejší STI, ktorý vzíde z nového WRX. Sú to ďalšie japonské športové autá, bez ktorých sa budeme musieť zaobísť.
Takže vyzerá stále ako Subaru? No zachováva si otvor v kapote či štyri koncovky výfukov. Chýba tu však poriadne zadné krídlo, ktoré teda bude súčasťou modelu STI. Nový dizajn okrem toho zahŕňa ostré LED svietenie, či SUV podobné plastové lemy okolo kolies.
Technicky nové WRX stojí na novej Globálnej platforme, ktorú už používa napríklad nový Outback, Forester či Impreza. Táto platoforma je o 24% tuhšia štrukturálne, a má o 75% väčšiu tuhosť v bodoch upevnenia podvozku. Podvozok používa McPherson zavesenie vpredu a Multilink vzadu, teraz však prichádza aj s adaptívnymi tlmičmi. Auto bude stáť na 17 alebo 18 palcových kolesách s pneumatikami Dunlop SP SportMaxx GT.
Pod kapotou bude pracovať plochý štvorvalec boxer prepĺňaný turbodúchadlom. Je to rovnaký motor ako má BRZ či nový GR86, len je prepĺňaný turbom, aby produkoval 271 koní (pri 5000 ot.) a 350 Nm (2000-5000 ot.). Tieto hodnoty ho radia medzi stredne výkonné hot-hatchbacky ako Hyundai i30N, Ford Focus ST, no výkonovo bude zaostávať za 4 kolesovými konkurentmi ako Golf R alebo Cupra Leon.
Výkon bude na cestu prenášať pohon všetkých kolies s uzamknutým pomerom prepojený s dvojicou dostupných prevodoviek: 6-stupňový manuál alebo „Performance Automatic“ CVT prevodovka. CVT znie dosť zle, ale má disponovať 8 „stupňami“ alebo skôr levelmi, ako aj funkciou rev-match pri podradeniach. Taktiež má byť vybavená aktuátormi redukujúcimi preklz spojky, ktorý je pri CVT-čkach zvyčajným javom.
Foto: Subaru