Najčastejšie kupovaný sedan strednej triedy našich končinách prichádza vo svojej 4 generácií. Pre používateľov prináša novinky zvyšujúce komfort používania a ako je u Škody zvykom, ešte viac miesta.
Exteriér a Interiér
O dizajne si spravte mienku sami, podľa komentujúceho publika sa tak veľmi nelíši od aktuálneho predchodcu. V čom je však lepší je aerodynamiky, na ktorej inžinieri pracovali s pomocou AI. Dosiahli tak nízke hodnoty odporu vzduchu 0.23 a 0.25 pre sedan/kombi.
Za zmienku stoja aj nové predné LED MATRIX svetlomety, ktoré sú teraz v diaľkovom móde o 40% silnejšie. Razantnejšie zmeny sa udiali v interiéri, kde sa volič prevodovky presunul v móde vozidiel VW za volant. Strednej časti dominuje vyčnievajúci 13 palcový displej. Nižšie umiestnené z modelu Kodiaq sú ovládače SmartDials, ktoré možno nastaviť na ovládanie rôznych funkcií okrem ovládania klimatizácie.
Za podpichnutie stojí dvojdielna lakťová opierka ako z Peugeot 508. 😉
Ešte viac miesta v kufri
Škodovka nezabudla na svoju praktickú stránku a tak sa zväčšili batožinové priestory. Sedan teraz ponúka 644 litrov a kombi až 690 litrov.
Motorizácie
Tuzemských zákazníkov poteší konzervativizmus v oblasti motorizácií. Diesel sa pri Škodovke nesmie stratiť, je s ňou spätý. Podobne ako pri Kodiaqu však automobil dostáva Plug-In hybrid s dojazdom do 100 km na elektrinu. Ku klasickým motorizáciam pribudol mild-hybridný 48V systém.
BENZÍN:
1.5 TSI Evo2: 150 koní/ DSG 7
2.0 TSI Evo2: 204/265 koní/ DSG/ FWD,4×4
DIESEL:
2.0 TDI Evo2: 150/193 koní/ DSG/ FWD,4×4
V oblasti podvozku je novénou jedine nová generácie podvozku DCC Plus. Pri štandardnom podvozku možno čakať typickú uskákanu charakteristiku prednej nápravy, ale pravdu povie len realita.