S menšími, ľahšími kolesami v nižšej výbave Style jazdi SsangYong Torres úspornejšie ako tomu bolo pri jeho teste vo vrcholnej výbave. Je tak hneď lepšie použiteľným z pohľadu dojazdu.
To, že SSangYong Torres (by KGM) je skvelo vyzerajúce, kvalitne navrhnuté a praktické auto sme už zistili z jeho predchádzajúceho testu. Jedinou slabinou bola vyššia spotreba a to hlavne v pomere ku menšej 50 litrovej nádrži. Preto som si chcel vyskúšať, aké zlepšenie by nastalo pri nižšej výbave s menšími a ľahšími kolesami, ktoré sú nižšou neodpruženou hmotou, a tak lepšie pre pohyb vozidla.
Samozrejme priemerná spotreba nemusí z reálneho hľadiska byť pre majiteľa problémom. Nižšia spotreba však dokáže predĺžiť dojazd na jednu nádrž, ktorý bol pri plnej výbave s 20 palcovými kolesami 526 kilometrov priemerne a 476 kilometrov po diaľnici pri 130-140 km/h a spotrebe 10.5 l/100km.
Pozitívom je, že prepokladané zlepšenie tu je, a vôbec nie bezvýznamné! S Torresom na menších kolesách je možné jazdiť kombinovane za 7.4 l/100km. Vo veterný deň 7.8l/100km. Diaľničná jazda zaznamenala 8.5l/100km. Tieto hodnoty okamžite znamenajú lepší kombinovaný dosah na jednu nádrž a to už 675 kilometrov (verzus 526 kilometrov s 20″ kolesami), čo je slušné. Na diaľnici medzi natankovaniami prejdete 588 kilometrov (verzus 476 kilometrov s 20″ kolesami).
Porovnanie spotrieb SsangYong Torres | Torres 18″ kolesá | Torres 20″ kolesá |
Diaľnica (130-140 km/h) | 8.5 l/100km | 10.5 l/100km |
Kombinovaná spotreba | 7.4 l/100km | 9.5 l/100km |
Torres s pohonom predných kolies jazdí rovnako dobre. Jazda zákrutami je krásne vyvážená, opierajúc sa o zadné koleso. Jediné čo možno pri zdvihnutí tempa pocítiť je podvalenie vyššej bočnice, ktoré je s ohľadom na rozmer pneumatík 235/55 R18 logické. Jazdná stránka a celková koncepcia auta, dobre navrhnutá pre jazdné vlastnosti na ceste, sú silnou stránkou nového SsangYong by KGM Torres.
Pravdou je, že iba pohon predných kolies autu pri pohľade na jeho dobrodružný off-road vzhľad úplne nesedí. Je však na každom osobne, aký typ pohonu kolies preferuje. S dobrými zimnými pneumatikami a pri nie extra dobrodružnom spôsobe života sa domnievam, že pohon predných kolies veľa ľudom môže absolútne postačovať.
Dynamika 1.5 T-GDI s výkonom 163 koní a 280 Nm je dostatočná. V lepšej dynamike vozidlo trochu brzdí dlhšie sprevodovanie automatickej prevodovky a vo vyšších rýchlostiach znova raz aerodynamika so súčiniteľom 0.37 Cx.
Na základe skúseností s Torresom by som doporučil pre každodenné používanie Torresa s pohonom predných kolies a Manuálnou prevodovkou. S touto kombináciou a správnym jazdným štýlom možno dosiahnuť veľmi dobrý dosah na 50l nádrž vozidla. Príplatok za pohon AWD je spojený aj s Automatom AISIN a poteší tých ešte dobrodružnejších z nás.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…