Prodrive P25 oficiálne: Už sme sa niekde videli, však?

Ná-Dhe-Ra, len tá cena….

Foto: ProDrive

Bude mať predstavu na Festivale Goodwood, ako aj iné špeciality, dizajn ste už isto vedeli a isto Vám vyženie veľa spomienok pred oči.

Po 25 rokoch od debutu Impreza WRC špeciálu a z neho vychádzajúcej cestnej verzie 22B nám originálny tvorca prináša reinkranáciu. Prodrive P25 však nie je len pamätníkom v pôvodnom balení, ale práve pribaľuje to, čo nová doba priniesla.

Vďaka novým technológiám, a rozsiahlemu použitiu uhlíkových vlákien váži P25 menej ako 1200 kilogramov! Na pohon slúži najaktuálnejšia verzia boxer motoru s objemom 2.5 litra od Subaru, samozrejm však nezostal nedotknutý. Bol prekopaný, a dosť výrazne. Má vlastnej produkcie vyvinuté nové vložky valcov, piesty, ojnice aj ventilový rozvod s variabilným časovaním ventilov. Plus k 2 a polke je tu samozrejme Garrett motorsport turbo s vysokovýkonným medzichladičom, saním aj výfukovým systémom Akrapovič, ktorý je zmesou titánu a nehrdzavejúcej ocele.

Celkové parametre motora predstavujú 400 koní a 600Nm.

Tie sa prenášajú v klasickej móde na všetky 4 kolesá prostredníctvom 6 stupňovej sekvenčnej prevodovky s radením na volante. Preraďuje už za 80 milisekúnd! Pohon všetkých kolies má 3 diferáky. Okrem predného a zadného aj centrálny aktívny. P25 zrýchli na 100 km/h len za 3.5 sekundy!

A prejazdy zákrut sa stará zavesenie MacPherson vo všetkých rohoch auta s nastaviteľnými hliníkovými stĺpikmi pre väčší odklon. Tlmiče Bilstein majú nastaviteľnú kompresiu aj odskok, kým pružiny a stabilizátory sa starajú o agilitu vozidla na asfalte.

Zastavovanie zabezpečujú kotúče od AP Racing. Šesť piestové 380mm kotúče vpredu a 350mm vzadu so 4 piestovými strmeňmi. Práve brzdy zakrývajú 19 palcové disky Prodrive s rozmerom pneumatík 235/35/19.

Všetko je to nádherné, až kým nepríde pred oči cena, 536 297€, bez DPH. Vývoj predsa niečo stál…

Vyrobených bude len 25 kusov Prodrive P25, a to v sídle firmy v Banbury. A tak je Prodrive P25 jednoznačne exkluzívne auto pre zberateľov.

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Peugeot 5008 Hybrid136: Jazdí ako HDI130. – TEST

Priemerná Spotreba (JAR): 6.6l/100km Priemerný Dojazd (JAR): 833 kilometrov (viac…)

4 dni ago

2025 Citroën C3 1.2 Turbo: Konečne aj C3 s Hydraulickými dorazmi! – TEST

Spotreba: 5.3l/100km Reálny Dojazd: 830km (viac…)

4 dni ago

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT: Tichý žolík lepší ako Ford Puma!

Priemerná Spotreba (ZIMA): 6.4l/100km Priemerný Dojazd: (ZIMA): 625 kilometrov (viac…)

3 týždne ago

Dacia Spring 65: Excelentná do mesta, vyskúšal som aj diaľku – TEST

Priemerná Spotreba (ZIMA): 15.3kWh/100km Reálny Dojazd (ZIMA): 175 kilometrov (viac…)

3 týždne ago

2025 Kia Sorento 2.2CRDi AWD: Facelift v obľúbenom Dieseli – TEST

Spotreba: 8.1l/100km Dojazd: 827 kilometrov (viac…)

3 týždne ago

Škoda Kodiaq 2.0TDI SCR EVO: Nový Kodiaq je šoférskym SUV! – TEST

Priemerná Spotreba: 7.2l/100km Dojazd na nádrž: 791kilmetrov (viac…)

2 mesiace ago