Novinky

Porsche 911 Carrera GTS – zlatá stredná cesta

Nová 911 Carrera GTS je výkonnejšia a vo viacerých elementoch inšpirovaná 911 Turbo.

Porsche 911 má a vždy malo veľa rôznych verzií. Pred dvanástimi rokmi predstavilo prvú verziu GTS. A teraz je tu nová Carrera GTS. Je to najvyššie posadená a šoférsky najzameranejšia Carrera, ktorá dosahuje výkon veľmi blízky verzii GT3. Na výber budú všetky súčasné karosárske verzie ako Coupe, Cabriolet a Targa (ktorá bude dostupná výhradne s pohonom všetkých kolies). 

Trochu viac výkonu nikdy nie je na škodu

Motor je ako vždy uložený za zadnou nápravou. Jej šesť-valcový boxer bude schopný preniesť na cestu výkon 480 koní a krútiaci moment 570Nm. Výkon v porovnaní s aktuálnou Carrera S a predchádzajúcou 911 GTS narástol o 30 koní a 20 Nm. Pohonná jednotka bude spriahnutá buď s 8-stupňovým automatom PDK, alebo 7-stupňovou manuálnou prevodovkou. Zrýchlenie na 100 km/h sa bude pohybovať v rozmedzí 3,3-4,0 s, záležiac od poháňaných náprav a zvolenej prevodovky. Maximálna rýchlosť atakuje 300km/h.

Inšpirácia od najrýchlejšieho

GTS prevzalo podvozok z modelu 911 Turbo, špecificky naladený pre GTS. V karosárskych verziách Coupe a Cabriolet je vybavená adaptívnym podvozkom Porsche Active Suspension Management (PASM), spolu s jeho 10 mm znížením. Z modelu Turbo taktiež využíva koncept pomocných pružín vzadu, hlavné pružiny sú pod napätím za všetkých jazdných podmienok. Nastavenie odskoku sa nezmenilo. Model 911 Targa 4 GTS využíva podvozok z modelu 911 Targa 4S.

Inžinieri spojili spolu s vysokým výkonom ruku v ruke aj výkonnejšiu brzdovú sústavu. Štandardné brzdy sú oceľové, za príplatok je možné dostať karbón-keramické brzdové kotúče. Ich priemer dosahuje 408 mm na prednej náprave, 380 mm na tej zadnej. Z každej strany ich obkolesujú 20, respektíve 21-palcové disky kolies, znovu z modelu 911 Turbo.

GTS je aj ľahšie ako ostatné Carrery, najľahšie Coupe s manuálom váži 1485kg zásluhou balíka Lightweight. Ten obsahuje karbonové sedačky (-25 kg), tenšie sklo zadného okna a ľahší akumulátor. Časťou toho balíka je aj odinštalovanie zadných sedadiel či natáčanie zadnej nápravy.

Ako správny GTS model je aj tento nový nalakovaný tmavou červenou s čiernymi doplnkami karosérie. V interiéri možno badať červené GTS prešívanie. Slovenské ceny zatiaľ zverejnené neboli. V Nemecku však áno.

Ceny:

911 Carrera GTS – od 140 981 EUR

911 Carrera 4 GTS – od 148 835 EUR

911 Carrera GTS Cabriolet – od 155 261 EUR

911 Carrera 4 GTS Cabriolet – od 163 115 EUR

911 Targa 4 GTS – od 163 115 EUR

Foto: Porsche

Benjamin Mazanka

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

5 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

5 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

5 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

2 týždne ago