Novinky

Nový Range Rover Sport

Tento sa bude predávať skvelo, aj napriek cenovke.

Range Rover Sport je najpredávanejším vozidlom značky. Takže kým vrcholný Range Rover priniesol najnovšie technológie a motorizácie, bude to práve menší Sport, ktorý bude najviac napĺňať firemný účet značky.

Ak Vám už je nový Range Rover špecifikáciami známy, tak viete čo môžete očakávať, pretože motory a hlavné podvozkové súčasti by mali zdieľať. Zahŕňa to pevnejší monokok vozidla a motorizácie štartujúce od R6 vyššie, všetky s mild-hybridnou pomocou. Dostupné sú aj na popularite stúpajúce plug-in hybridy, tie kombinujú benzínový šesťvalec s 31 kWh batériou, nesú označenia P440e a P510e. Na vrchole ponuky je 4.4l Twin-Turbo V8 od BMW s označením P530. Všetky označenia symbolizujú výkon v konských silách a spojené sú výsostne s 8 stupňom od ZF.

Najväčším predajným bodom Range Rover Sport však bol a aj bude dizajn. Ten je v novej generácii minimalistický a charakteristický ako nikdy doteraz, a to vďaka talianskemu dizajnérovi menom Massimo Frascella. Štíhle svetlá vpredu aj vzadu. Vpredu prepojené podobne štíhlou mriežkou chladiča. Vzadu zase štíhlym kontrastným čiernym panelom. K tomu čisté jednoduché línie, no inak nezmenené proporcie, je to auto, na ktoré sa dobre pozerá a exkluzivitu mu nemožno uprieť.

Range Rover Sport zvládne aj terén, no mieri predovšetkým na cesty. Aj pre znovu o niečo lepšie spojenie s ňou ma novo nastavené vzduchové pružiny, tlmiče aj stabilizátory. Vzduchové pružiny majú teraz schopnosť mať odlišný vnútorný tlak záležiaci od jazdného módu, čo jazde dodáva lepšiu agilitu, než v poslednom Range Rover Sport. Pre znásobenie športových schopností je možno si k autu priobjednať aj natáčanie zadnej nápravy s uhlom natočenia do 7.3 stupňa, ktoré nielen zlepší otáčanie sa v meste (kde Sport paradoxne trávi najviac času) ale aj dodatočne zvyšuje stabilitu v rýchlych zákrutách.

Nový Range Rover Sport vo svojej najľahšej forme váži 2265 (benzín P360) a maximálne 2735 (plug-in P510e), takže z pohľadu váhy to je stále nosorožec, ktorého však krotia na cestu. Majiteľov však viac ako rýchlosti a ovládateľnosť v zákrutách bude zaujímať rýchlosť na rovinke. A tú má. Najsilnejší diesel, D350 to zvládne za 5.9 sekundy. Benzínové P400 a P530 za 5.7 respektíve 4.5 pri vrcolnom P530 s nabušenou V8 od BMW. Plug-in hybridy s dodatočnou váhou batérie zrýchľujú za 5.8 a 5.4 sekundy (P440e, P510e).

Tak ako aj aktuálna generácia, aj táto dostane ešte rýchlejší model SVR. Bližšie špecifikácie však ešte nie sú známe.

Čo však známe je už teraz, je že v 2024 príde aj čisto elektrická verzia pure-EV Sport.

A ceny? V GB začínajú na 92 639€. To je o 17 561€ viac ako súčasná generácia. Skok dosť veľký, stále je tu však rozdiel medzi Sport a veľkým Range Roverom, ktorý zdražel v základe obdobne.

Foto: Range Rover

Benjamin Mazanka

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

6 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

6 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

6 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

2 týždne ago