Mitsubishi opäť prichádza s rýdzo Japonským autom, ktoré nemá techniku aliančného Renault. Je ním nové prémiové rodinné SUV, Outlander PHEV. Je teda nástupcom prvého Outlander-u PHEV, ktorý bol vo svojej dobe obľúbeným a technicky nadčasovým PHEV SUV.

Ceny budú nasledovné:

Už v základnej výbave je vozidlo vybavené aj tepelným čerpadlom, ktoré je pri Plug-In hybridoch neobvyklým a je to jedno z viacerých originálnych technických riešení poukazujúcich, že sa jedná o kvalitné a precízne Japonské auto.

Pohon
Pohonná sústava bola vylepšená. Spaľovací motor 4B12, teda 2.4l MIVEC bol optimalizovaný na najnovšiu emisnú normu Euro 6e-bis. Novinkami sú integrované výfukové zvody v hlave valcov, chladené EGR a výmenník tepla olej/voda. Stále je to nepriamovstrek, ktorý je totálne ideálny pre zapojenie v hybridnom systéme a aj na základe dát výrobcu nepriestreľne spoľahlivý .
Čo sa však týka čísel. Motor 2.4 MIVEC má teraz 100 kW, predný elektromotor má 85 kW, zadný 100 kW, kapacita batérie je teraz až 22.7 kWh a kapacita nádrže na benzín taktiež narástla, na 53 litrov . Celkový systémový výkon je teraz až 225kW, teda vozidlo je o 21% dynamickejšie, má o 56% lepší čisto elektrický dojazd a o 24% lepší celkový kombinovaný dojazd aj s nádržou na benzín.

Technické riešenia ako u žiadnej konkurencie
Aj v novom Outlander nechýba možnosť rýchlonabíjania Chademo s časom 32 minút na 80% kapacity. Už spomenuté tepelné čerpadlo dodávané už v základe zlepšuje učinnosť vykurovania počas jazdy na elektrický režim v zimnom období a zlepšuje tak dojazd v zime. Vozidlo má 3 chladiace okruhy. Okrem spaľovacieho motora, chladí aj batériu a zadný elektromotor a samozrejme kabínu.
Iným špecifickým riešením je udržiavanie v pruhoch Lane Assist, ktorý nefunguje na princípe elektronického posilňovača riadenia s ktorým sa vodič musí naťahovať ako v iných autách. V Outlander-i je riešený prostredníctvom brzdovej sústavy, teda vozidlo pribrzdí jednotlivé kolesá tak, aby vykonalo návrat do pruhu. Takéto riešenie je hlavne bezpečnejšie, nakoľko pri konvenčom systéme je vo chvíli ,kedy sa auto chce vrátiť do pruhu, ale vodič sa s ním „bije“, je automobil prakticky neovládateľný.
O fantastický akusitcký zážitok sa starajú lepené dvojvrstvové predné okná, čelné a aj bočné, ktoré sú okrem fantastickej zvukovej izolácie aj veľmi pevné. Akustiku dopĺňa na zákazku vyrobený audiosystém Yamaha, od výrobcu hudobných nástrojov, ktorý by mal byť najlepším v triede. Taktiež izoluje okolité zvuky vonkajšieho prostredia. Špecificky bolo navrhnuté aj strešné okno, ktorého okraje nezavadzajú v priestore pre hlavu ani vysokým cestujúcim.
Must-Have funkciou Mitsubishi PHEV sú, a ani v tomto prípade neabsentujú až 2 domovské 240V zásuvky. Jedna v priestore kufra, druhá v zadnom rade pod jednotkou klimatizácie. Zapínajú sa ako vždy, z miesta vodiča.

Japonská precíznosť v interiéri
Precíznosť jasne badať aj na spracovaní interiéru. Japonci mysleli na dotykový pocit ovládačov, ktoré majú pekne nadizajnované akoby výčnelky „brailovho písma“, teda aj v noci budete vedieť čoho sa dotýkate. Inak interiér je zhotovený a z krásne jemnej špeciálnej kože. Tou sú pokryté sedadlá, výplne dverí s nádherným prešívaním aj prístrojová doska. Zhotovenie je na prvotriednej úrovni a dizajn prístrojovej dosky je rýdzo japonský, teda krásne elegantný a praktický na používanie zároveň.
Sedadlá poskytujú tiež 3 druhy masáži so štyrmi stupňami intenzity, sú tiež vyhrievané a ventilované na princípe odvádzania tepla z vodičovho tela, nie privádzaním chladného vzduchu, čo je pre vodiča zdravší systém chladenia tela počas horúcich letných dní.

Jazdné režimy a jazdné vlastnosti
Keďže MITSUBISHI je rally legenda, ani tu nechýba SYMETRICKÝ pohon všetkých kolies a možnosť ovládania jazdných módov podľa typu povrchu a až potom podľa požiadavky na výkonovú sústavu. Dedikované jazdné režimy sú pre povrchy Blato, Štrk, Asfalt a Sneh.
Jednou zo základných požiadaviek boli perfektné jazdné vlastnosti. Viac o nich samozrejme v teste, avšak z toho čo som mal možnosť vidieť, bude Mitsubishi Outlander výborným SUV aj na ceste. Na zadnej náprave možnosť nastavovať odklon aj zbiehavosť, vpredu iba zbiehavosť. Čo sa použitia zavesenia týka, vpredu je použitý MacPherson a vzadu samozrejme multilink. Podvozkové diely sú hliníkové, čo zaručuje vysokú robustnosť a nízku neodpruženú hmotnosť.
Nastavenie podvozku, ktoré som si pozrel sa vyznačuje vysokým uhlom pozitívneho casteru vpredu. Čo sa geometrie kolies týka, väčší negatívny odklon máme na zadnej náprave spolu s pozdĺžnym odchýlením toe-out. Teda Outlander by mal byť v zákrutách veľmi schopným SUV. Veľkosť kolies výrobca ponúka od 18″ – 20″.

Na Záver
Nový Outlander je po dlhšej dobe, rýdze MITSUBISHI s japonským puncom, duchom precíznosti a kvality, jednoducho auto, na ktoré sme od legendárneho Japonského výrobcu tak očakávali. S výkonom 300 koní a prémiovým prevedením všetkých komponentov musí aj na našom trhu zamiešať karty. Za cenu od 51 900€ sa jedná o auto, ktoré si Vás bude vo všetkých smeroch hýčkať viac a budete mať z neho prémiovejší pocit ako z Škody Kodiaq, VW Tayron či obľúbené SantaFe.
Pokiaľ sa teda zháňate po rodinnom, do detailu premyslenom, nepriestreľne spoľahlivom a skvelo jazdiacom SUV, neváhajte a bežte si Nový Outlander vyskúšať. Ide z neho vynikajúci a hlavne čisto Japonský dojem. Držíme palce!























