Nemecký úpravca si už vzal do rúk nové BMW M3 a M4, ktorým okamžite navýšil výkon a pridal vizuálnu agresiu.
Nové BMW M3 a M4 sa len teraz začínajú objavovať na cestách. Nemecký úpravca Manhart Performance však nelenil a tak prináša svoj prvý tuningový balík pre tieto dva modely. Dostupný bude neskôr v tomto roku, kombinuje zvýšený výkon aj upravenú aerodynamiku vďaka svojim originálnym dielom.
Výkon a Dynamika
Upravené vozidlá majú názov MH3 600 a MH4 600. Počiatok úprav začína typickým použitím 2200 eurového modulu riadiacej jednotky MHtronik. Tá mení napríklad plniaci tlak, a pridáva tak bez akýchkoľvek hardvérových úprav nárast výkonu o 125 koní a o 130 Nm krútiaceho momentu. Finálne hodnoty sú teda 635 koní a 780 Nm.
S týmito údajmi sú dynamické figúry nasledujúce: 0-200 pod 10.5 sekundy, 100 – 200 km/h za 6.42 sekundy a obmedzovač na 250 km/h trafí o 4 sekundy rýchlejšie, len za 17 sekúnd!
Okrem toho auto vybavili tlmičom výfuku vlastnej výroby disponujúcim aj aktívnymi klapkami ktorého zvuk kričí zo štyroch 100 mm koncoviek výfuku. Tie môžu byť potiahnuté uhlíkovými vláknami alebo keramikou. Za príplatok sú dostupné zvody Manhart Race bez katalyzátorov alebo náhradné potrubia s 200-článkovými katalyzátormi HJS. Obe však nie sú schválené TÜV, sú preto len na export.
Prísny postoj vďaka viacerým úpravám
Čo sa podvozku týka, autá dostali znižovacie pružiny H&R, tie znižujú prednú nápravu o 30 mm, zadnú nápravu o 10 mm. Za 4869 EUR bude auto vybavené nastaviteľným podvozkom KW vyrobeným špeciálne pre nemeckého úpravcu.
Chýbať nesmú komponenty z uhlíkových vlákien. V tomto prípade kapota, predný splitter, zadný spojler a difúzor. Auto sedí na 21-palcových diskoch kolies vo dvoch farebných finišoch (čierne alebo zlaté) s rozmermi pneumatík 255/30 ZR21 vpredu a 295/25 ZR21 vzadu. Na nich obuté budú pneu Michelin Pilot Sport 4S. Na želanie môže byť vylepšená aj brzdová sústava vozidla.
Tieto úpravy sú len začiatkom. Manhart tvrdí, že chce ponúknuť komplexnejšiu úpravu výkonu týchto vozidiel. S preukázanou odolnosťou motoru S58 voči ladeniu možno po hardvérových úpravách očakávať veľké čísla.
Foto: Manhart Performance