Honda EM1 e: je tichý a hladký miniskúter, vhodný pre malé prímorské mesto či obec. Na to elektrický pohon zatiaľ postačuje.
Sadli ste si niekedy na skúter a povedali: Mmmm bolo by to lepšie s elektromotorom… To je ako povedať Box by bol lepší keby hrali Šach. Tak nesmierne je spojený zvuk motora a skútru. Napriek tomu som si vyskúšal dopravný prostriedok, ktorý si síce môžete aj zakúpiť, Honda si ho však predstavuje ako zdieľaný dopravný prostriedok.
Tento elektrický skúter vyzerá ako z hry GTA. Je skutočne malý, ale s pekným, futuristickým dizajnom predného svetla. Váži iba 95 kilogramov a maximálnu rýchlosť má 48 km/h, takže je niečím ako novodobá Babetta.
Tento skútrik poháňa 29.4 Ah batéria. Tá je umiestnená pod sedadlom jazdca, kde je držaná pevne v mieste robustným mechaniznom. Dojazd? Na plné nabitie som prešiel 31 kilometrov. Na riadidle je však možno prepnúť motorku do režimu ECON, kde sa rýchlosť obmedzí na 32 km/h a možno tak predĺžiť dojazd.
Po nich potrebuje nabiť v špeciálnej nabíjačke, ktorá sama o sebe váži okolo 5kilogramov, kým batéria váži 10 kilogramov. Túto nabíjačku si môžete do garáže odniesť v kvalitnom vaku Honda, ktorý prichádza s ňou.
Nabíjanie? To zaberie niekoľko hodín a nabíjať ju isto nechcete vo svojom príbytku, nakoľko ventilátor chladenia nabíjačky beží po celú dobu nabíjania.
Ako môžete usúdiť, Bratislava rozhodne nie je mestom pre tento skúter. So svojimi širokými a rovnými cestami a rýchlo sa pohybujúcou dopravou sa cítite ako ZÁTKA, Cyklista či Dôchodca na Babette. Jazda bez vibrácii a zvuku je síce miestami pekná, ale zároveň tiež sakra bezduchá.
Kde by teda niečo takéto mohlo fungovať?
Vo veľmi malom prístavnom meste, kde nič nie je ďaleko a premávka sa po úzkych cestách hýbe pomaly. Alternatíva 2, dedina, ako moderná náhrada Babetty bez potreby miešať si benzín s olejom, dokonca má aj háčik na tašku z potravín.
Ako jazdí?
Možno vyzdvihnúť pocit nízkej váhy, takže pôsobí hravo, ako bicykel kde máte inak vyložené nohy. Komfort je s ohľadom na 10 a 12-palcové kolesá tiež dobrý, najmä vzadu. Keď však prejdete po častej vypukline na ceste, tam už Vás to poriadne vyhodí do vzduchu od sedáku.
Dynamika 2.3 koní a 11 Nm je postačujúca na pohnutie sa s premávkou, kým sa dáte čím viac doprava a pustíte ich.
Cena?
2399€
Záver:
Kým do Bratislavy ako osobný skúter nedáva zmysel vôbec, a ako zdieľaný pre svoju pomalosť tiež len s odretými ušami. Inde v Európe, prípadne v malom Slovenskom mestečku či dedine môže byť štýlovou tech hračkou, pokiaľ samozrejme v garáži máte dostatok zástrčiek.