BMW 3 aktuálnej generácie G21 práve dostalo facelift v polke svojho životného cyklu. Zmeny exteriéru sa dotýkajú nových predných a zadných nárazníkov, svetlometov a sviežich dizajnov kolies. Hlavne predné svetlomety sú teraz viac ucelené, bez trojuholíkového výrezu v strede ako doteraz, s ktorým vyzerala predná časť ako nejaký druh tropického pavúka. Nové sú viac súčasné, podobné, ako má BMW i4.
Väčšia zmena sa týka interiéru, ktorý sa mení na súčasný, teda taký, aký možno nájsť v BMW i4. Zaoblený displej s dvomi obrazovkami, 12.3 palcová pre vodiča a 14.9 palcová stredová obrazovka. Samozrejmou súčasťou je aj najnovší operačný systém iDrive 8. Stredový displej je dotykový, BOHU VĎAKA však inžinieri nechali aj otočný ovládač, pre tých z nás, ktorí nenávidíme zachytané, pomastené displeje.
Pre umiestnenie nových displejov bol zmenený tvar prístrojovky. Teraz má štíhlejšie výduchy ventilácie a hardvérové ovládanie klimatizácie. Zmenou si prešla aj stredová konzola na ktorej už nenájdete radiacu páku, namiesto nej len maličký selektor v štýle vozidiel VW Group alebo Citroen.
Ostatok auta zostal viac menej nezmenený, pretože BMW 3 je proste skvelé auto na každý deň. To znamená aj výber motorizácií. Štvorvalce 320i, 320d, 330i a plug-in 330e a šesťvalcové vrcholné motorizácie 340i xDrive a 340d xDrive pre tých, ktorí obľubujú klepotavý zvuk diesela namiesto pre uši príjemného benzínového šesťvalca. Nezmenená je dynamika týchto motorizácii a žiadne zmeny neboli spravené ani v oblasti podovzku.
Nezvyčajnou a rozhodne prekvapivou novinkou je však ľahká príplatková strecha z uhlíkových vlákien pre modely M Performance. Trochu zbytočnosť, keďže spraví malý rozdiel pre už tak 1745+ kilogramov ťažké BMW radu 3, ktoré nemá športové ambície, ako M3.
A bude lacnejšie!!! Ale ne, to neexist.
Samozrejme bude drahšie, s cenou začínajúcou od 42 750€ za Sedan a od 43 850€ za Touring.
Foto: BMW
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…