Chevy Corvette prichádza aj v elektrizujúcej forme. Tá síce nadšencov asi nenadchne, avšak takých je nás dnes už ako šafránu. Naopak treba Corvette pochváliť, že aj napriek inplementácii 1.9 kWh batérie ako z Yaris Hybrid na palubu je Corvette E-Ray s váhou 1712 kilogramov stále ľahším autom ako BMW M3 a ľahším aj ako predchádzajúca čisto benzínová generácia AMG C 63S.
Navyše neprichádza ani o osemvalec LT2. Celkový výkon aj s elektrickým boostom je 655 koní a 806 Nm, čo je 382 koní/tonu. Výkon na cestu ide cez všetky kolesá vďaka systému eAWD.
Corvette AWD tak zrýchli na stovku len za 2.5 sekundy. Na zastavovanie z neuvedenej maximálnej rýchlosti slúžia karbón-keramické brzdy Brembo a príplatkové Michelin Pilot Sport 4S pneumatiky.
Skvelé jazdné vlastnosti zaručuje technológia adaptívneho podvozku MagneRide4.0, nižší a širší postoj vozidla oproti verzii StingRay.
Corvette E-Ray je však viac ako športovým autom najmä skvelým Grand Tourerom, pretože hybridný systém predlžujúci na dlhých trasách čas pracovania motora len na polovicu valcov (4) maximalizuje dojazd vozidla plynúci z jeho 70 litrovej nádrže.
Rally Dakar 2025 štartuje už po 47. raz, pričom tento ikonický závod opäť láka svetovú…
Hodnotenie: 8/10 Dacia Duster predstavuje pokrok voči svojmu predchodcovi najmä po stránke jazdných vlastností a…
Nový dizajn, nový infotainment, stále skvelý parťák Berlingo, a stále aj s úsporným dieselom. Jemné…
Facelift BMW 330e prináša väčšiu batériu a teda aj dojazd na elektrinu. Stále zostáva skvelým…