Corvette E-Ray: Nie športiak, ale skvelý Grand Tourer

Chevy Corvette prichádza aj v elektrizujúcej forme. Tá síce nadšencov asi nenadchne, avšak takých je nás dnes už ako šafránu. Naopak treba Corvette pochváliť, že aj napriek inplementácii 1.9 kWh batérie ako z Yaris Hybrid na palubu je Corvette E-Ray s váhou 1712 kilogramov stále ľahším autom ako BMW M3 a ľahším aj ako predchádzajúca čisto benzínová generácia AMG C 63S.

Navyše neprichádza ani o osemvalec LT2. Celkový výkon aj s elektrickým boostom je 655 koní a 806 Nm, čo je 382 koní/tonu. Výkon na cestu ide cez všetky kolesá vďaka systému eAWD.

Corvette AWD tak zrýchli na stovku len za 2.5 sekundy. Na zastavovanie z neuvedenej maximálnej rýchlosti slúžia karbón-keramické brzdy Brembo a príplatkové Michelin Pilot Sport 4S pneumatiky.

Skvelé jazdné vlastnosti zaručuje technológia adaptívneho podvozku MagneRide4.0, nižší a širší postoj vozidla oproti verzii StingRay.

Corvette E-Ray je však viac ako športovým autom najmä skvelým Grand Tourerom, pretože hybridný systém predlžujúci na dlhých trasách čas pracovania motora len na polovicu valcov (4) maximalizuje dojazd vozidla plynúci z jeho 70 litrovej nádrže.

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Škoda Kodiaq 2.0TDI SCR EVO: Nový Kodiaq je šoférskym SUV! – TEST

Priemerná Spotreba: 7.2l/100km Dojazd na nádrž: 791kilmetrov (viac…)

2 týždne ago

Nová Škoda Superb 2.0TDI SCR EVO: Výborný SUPERB!

Škoda Superb je jednoducho vlajková loď, a inak tomu nebude aj keby príde akokoľvek veľké…

3 týždne ago

2025 Škoda Octavia 2.0 TDI Top Selection – Komplexne skvelé auto, ktoré stále potrebuje DCC

Priemerná Spotreba (ZIMA): 5.6l/100km Dojazd (ZIMA): 803 kilometrov (viac…)

1 mesiac ago

Nové Suzuki Swift: Dokonalosť v ľahkosti a aerodynamike – TEST

Priemerná Spotreba: 5.0l/100km Cena od: 15 260€ (viac…)

2 mesiace ago

Renault Scénic E-TECH220: Elektro SUV jazdí ako „RR Cullinan Renault-u“

Reálna Spotreba (ZIMA): 23.6kWh/100km Reálny Dojazd (ZIMA): 368.6km (viac…)

2 mesiace ago