Nové BMW M5 Touring HYBRID dáva v rodinnej verzii väčší zmysel. Kufor aj dynamiku má podobnú starej E61 V10.
Po tom ako hluk ohľadom váhy novej M5 už začínal utíchať prichádza aj praktickejší súrodenec Touring. Model na ktorý sa čakalo od poslednej M5 V10 Touring. A síce váha auta je nesporná, ale pri rodinnej verzii aspoň pohon PHEV dáva väčší zmysel.
Na začiatok si teda poďme prezradiť jeho hmotnost: 2 508 kilogramov. Posuňme sa ďalej.
Rodinku si naložíte do svojej novej M5 Touring, za deťmi je 500 litrov miesta, rovnako ako pri E61 V10. Počas týždňa nabíjate doma, typické biznis vybavovačky jazdíte za drobné, pretože nová M5 zvládne do 67 kilometrov na elektrinu. Keď je týždeň na konci a vy idete navštíviť babičku, zapnete aj BEŠTIÁLNY MOTOR 4.4L V8 a dokopy máte pod pravou nohou na diaľnici či predbiehaní na Čertovici 727 koní a 1000 Nm. Tie využíva perfektná prevodovka 8HP od ZF. Túto váhu a výkon treba krotiť, a na tento účel je tu pohon M xDrive. Ak by však predsa chcete cítiť, aké to je mať 2.5 tony v šmyku, stačí ho prepnúť na zadokolku.
Nazrel som do podkladu ku BMW M5 Touring E61, kde BMW uvádza výkonnostný pomer 3.8kg/konskú silu. Nová M5 Touring? 3.44 kg/konskú silu. V lepšej jednotke je to (E61) 311 koní/tonu vs (G91)289 koní/tonu.
Správne, nový hybrid má horší pomer váhy ku výkonu než M5 Touring spred, o nie tak dlho 20 rokov. Avšak, v spojení s dominantným automatom od ZF a štvorkolkou sa jedná vo svojej podstate o výkonnostne totožné, ba lepšie vozidlo.
Nové BMW M5 Touring je teda rovnako dobré, ako E61, len je odrazom dnešnej doby. Má rovnako veľký kufor, majú rovnakú papierovú dynamiku akurát zvuk bude iný. Tak čo, Beriete?
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…