BMW M135i xDrive dolaďuje podvozok, aby posunulo svoje dynamické schopnosti o krok ďalej.
V BMW sa rozhodli poladiť svoj najrýchlejší hatchback M135i xDrive. Nemali sme síce možnosť si ho vyskúšať, zo slov iných výkonnostných redakcií však možno zistiť, že M135i trpelo istými problémami práve v zákrutách a tak sa BMW rozhodlo, že teraz už prešlo dosť času na nedokonalostiach popracovať.
Pre zlepšenie agility auta v zákrutách má teraz M135i iné hodnoty odklonu predných kolies, pre lepšiu absorbciu bočných síl pri prejazdoch zákrutou. Nové je hydraulické uloženie priprevňujúce uloženie lichobežníkových priečnych ramien prednej nápravy a prepracované sú aj úchyty vlečných a riadiacich ramien zadnej nápravy. Zmenou nastavenia si prešli aj tlmiče a pružiny, ktoré sú teraz tuhšie a auto sa vďaka nim menej nakláňa v zákrutách.
Tieto zmeny sú úpravou toho najpodstatnejšieho, čo Jednotke chýbalo. Pretože pôsobila trochu lenivejšia v zákrutách ako konkurenti. Ostatne môže zostať sama sebou. To pod kapotou znamená 2.0 litrový štvorvalec B48 s výkonom 306 koní a 450 Nm poháňajúci všetky kolesá vďaka pohonu xDrive aj mechanickému diferenciálu s obmedzenou svornosťou na prednej náprave spojenému s 8 stupňovým automatom AISIN.
Na stovku zrýchli za 4.8 sekundy a maximálne je obmedzený na 250 km/h.
Pre oddelenie od „staršej“ verzie je teraz dostupný aj s novou žiarivou paletou farieb. Patrí sem napríklad nemetalicky odtieň Sao Paulo Yellow z M4, ktorý je skvelým konkurentom pre žiarivú žltú a oranžovú od RenaultSport Mégane RS.
Foto: BMW
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…