BMW doladilo podvozok M135i xDrive

BMW M135i xDrive dolaďuje podvozok, aby posunulo svoje dynamické schopnosti o krok ďalej.

V BMW sa rozhodli poladiť svoj najrýchlejší hatchback M135i xDrive. Nemali sme síce možnosť si ho vyskúšať, zo slov iných výkonnostných redakcií však možno zistiť, že M135i trpelo istými problémami práve v zákrutách a tak sa BMW rozhodlo, že teraz už prešlo dosť času na nedokonalostiach popracovať.

Pre zlepšenie agility auta v zákrutách má teraz M135i iné hodnoty odklonu predných kolies, pre lepšiu absorbciu bočných síl pri prejazdoch zákrutou. Nové je hydraulické uloženie priprevňujúce uloženie lichobežníkových priečnych ramien prednej nápravy a prepracované sú aj úchyty vlečných a riadiacich ramien zadnej nápravy. Zmenou nastavenia si prešli aj tlmiče a pružiny, ktoré sú teraz tuhšie a auto sa vďaka nim menej nakláňa v zákrutách.

Tieto zmeny sú úpravou toho najpodstatnejšieho, čo Jednotke chýbalo. Pretože pôsobila trochu lenivejšia v zákrutách ako konkurenti. Ostatne môže zostať sama sebou. To pod kapotou znamená 2.0 litrový štvorvalec B48 s výkonom 306 koní a 450 Nm poháňajúci všetky kolesá vďaka pohonu xDrive aj mechanickému diferenciálu s obmedzenou svornosťou na prednej náprave spojenému s 8 stupňovým automatom AISIN.

Na stovku zrýchli za 4.8 sekundy a maximálne je obmedzený na 250 km/h.

Pre oddelenie od „staršej“ verzie je teraz dostupný aj s novou žiarivou paletou farieb. Patrí sem napríklad nemetalicky odtieň Sao Paulo Yellow z M4, ktorý je skvelým konkurentom pre žiarivú žltú a oranžovú od RenaultSport Mégane RS.

Foto: BMW

Related posts