Alpina okrem jemných vizuálnych úprav, aké majú aj vynovený bratranci z BMW prináša aj quadruple prepĺňanie pod kapotou.
Alpina predstavila čerstvo upravené modely XD3 a XD4. Keďže modely BMW na ktorých sú postavené si taktiež prešli faceliftom, tento krok bolo možné očakávať. Dostupné budú v Auguste s cenou začínajúcou v Nemecku na 85 900 EUR (XD3) respektíve 89 100 EUR (XD4). Aké zmeny teda prinášajú?
Samozrejme ponímajú najmä novú prednú masku s o 10 cm nižšími a jemne rozlišne tvarovanými svetlami či väčšie „ľadvinky“. Vnútri nový 12.3-palcový displej infotainmentu. Keďže je to Alpina, farebné kombinácie interiéru sú rovnaké, použitá však môže byť exkluzívnejšia Lavalina koža.
Štyri turbá?
S váhou 2145 kilogramov to nie je zrovna ľahké auto. Na jeho rozhýbanie slúži 3-litrový šesťvalcový diesel. Z tohto motora však Alpina vydolovala ešte koní. Motor je prepĺňaný 4 turbodúchadlami. Vďaka tomu má auto výkon 394 koní a 800 Nm (+30 Nm). Spojený je už klasicky s 8-stupňovou prevodovkou 8HP75 a pohonom všetkých kolies.
Pre tieto hodnoty má zrýchliť na stovku za 4.6 sekundy a maximálnu rýchlosť 267 km/h, čo je viac ako elektronicky limitované modely od BMW. Napriek všetkému tomuto výkonu má byť schopné jazdiť mimo mesta za 6.6 litra dieselu na sto kilometrov.
Jemné vyladený podvozok
Nemecký úpravca sa jemne pohral aj s podvozkom či riadením. Upravená je kalibrácia riadenia, charakteristiky adaptívnych tlmičov či pružín, ktoré sú teraz kratšie a tuhšie. To však neznamená že budú športovo tvrdé, keďže úpravcovi Alpina záleží na každodennom komforte.
Auto stojí na 20-palcových kolesách s pneumatikami šírky 255 vpredu a 285 vzadu. Za príplatok možno zvoliť 22-palcové disky, tie rozširujú zadné pneumatiky o ďalších 10 mm na 295 milimetrov. Príplatkové výkonnejšie brzdy majú brzdové kotúče 395 mm/398 mm (prekvapivo zadné kotúče sú väčšie)
Pokým XD3 nie sú nijak porovnateľné so športovými verziami BMW, budú však lepšie na každodenný život najmä slovenských podnikateľov, keďže majú dieselový agregát.
Foto: Alpina