Novinky

Abarth F595 je inšpirovaný Formulou 4.

Nový Abarth F595 je najnovším doplnkom značky, poukazujúci na ich účasť v seriáli Formula 4.

Len pár týždňov po predstavení nového 695 Esseesse predstavuje Abarth ďalšiu novú verziu. Nový model má nazov F595 a je oslavou 50-teho výročia pretekárskeho auta Formula Italia, ktoré zhotovil samotný Carlo Abarth, a 8 výročie účasti v pohári Formula 4. Toto vozidlo nebude limitovaným modelom.

Kto by to bol povedal na tento motor?

Málokomu by napadlo, že tento model má priame spojenie s motoristickým športom, avšak pod kapotou aktuálnych pretekárskych vozidiel Formula 4 bije práve 1.4-litrový z Abarthu/ov. V modeli F595 je naladený na 165 koní. Vďačí za to aj turbodúchadlu Garrett s geometrickým kompresným pomerom 9:1, vďaka čomu motor tiež produkuje 230 Nm krútiaceho momentu dostupného už od 2250 otáčok.

Motor je spojený s manuálnou prevodovkou, ale môže byť spojený aj 5-stupňovým automatizovaným manuálom s pádlami za volantom. Zrýchlenie na stovku zaberie 7.3 sekundy, v prípade sekvenčnej automatiky o desatinku dlhšie (7.4 s).

Vylepšený zadok

V prípade F595 sú nové zadné tlmiče Koni s funkciou FSD (Frequency Selective Damping), čím udržujú lepší kontakt zadných kolies s vozovkou a zlepšujú stabilitu kratučkého hot-hatchu. Pri voľbe jazdných režimov prostredníctvom Scorpion Selectoru boli prekalibrované mapy posilňovača riadenia aj odozvy motoru na plynový pedál, aby boli reakcie živšie.

Pre účely zastavovania vozidla pred zverou alebo v iných krízových situáciách slúžia kotúče o veľkosti 284 mm vpredu, kým tie zadné sú 240 milimetrové.

Abarth F595 ponúka aj aktívny výfukový systém Record Monza Sovrapposto, teraz s vertikálne umiestnenou dvojicou koncoviek na každej strane. Aj hlasitosť výfukového systému je ovládaná tlačidlom Scorpion Selector umiestneným na prístrojovej doske. Vozidlo bude doladené a odlíšiteľné modrými dekormi či 17-palcovými Formula diskami kolies či znakom F595 na zadných dverách a hmlových svetlách. Cena nového Abarth F595 sa bude začínať okolo 24 000 EUR.

Foto: Abarth

Benjamin Mazanka

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

5 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

5 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

5 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

1 týždeň ago