Porsche Taycan Sport Turismo je nová karosárska verzia, ktorá zhadzuje plasty Cross Turismo. Popri nej je bola v LA predstavená aj verzia GTS.
Podľa nášho názoru najlepší elektromobil súčasnosti má novú karosársku verziu, ktorá bola predstavená v LA popri verzii GTS. Taycan Sport Turismo zhodil prívlastok Cross a s ním aj plasty, teraz je z neho čistý kombík. Vďaka tomu je o 15 mm nižší a zaobíde sa bez akýchkoľvek terénnych módov.
Taycan GTS má výkon medzi 4S a Turbo
Spolu s ním bola predstavená aj nová verzia GTS. Tá je založená na špecifikácii 4S s väčšou 92.3 kWh Performance Plus batériou a paketom Sport Chrono. Pri GTS však produkuje 598 koní. Táto sila pochádza z dvojice elektromotorov – jeden na každej náprave – vďaka ktorým zrýchli na 100 km/h za 3.7 sekundy s maximálnou rýchlosťou 250 km/h.
Podvozok GTS je tiež založený na 4S. Tedá má ako štandard vzduchové pruženie s PASM adaptívnymi tlmičmi, ale detailné nastavenie jazdných módov je už odlišné od 4S. Ďalší hardvér ako natáčanie zadných kolies, Porsche PDCC Sport aktívne stabilizátory a zadný diferenciál s rozdeľovačom krútiaceho momentu sú príplatkovými prvkami.
Vizuálne disponuje čiernymi prvkami okolo predných a zadných svetiel, lišty okien. Taycan GTS ma tiež nový štíhly dizajn kolies. Vnútri je rozsiahle použitie mikro-semišového poťahu Race-Tex na dverách, sedadlách a volante v kombinácií s brúseným hliníkom na stredovom paneli a paneloch dverí.
GTS a Sport Turismo sa k zákazníkom dostane na Jar 2022. Ceny GTS štartujú na 131 834 EUR, GTS Sport Turismo potom na 132 786 EUR. Sedia teda priamo medzi 4S a Turbo verziami Porsche Taycan.
Foto: Porsche