Mercedes predstavuje tú menej ostrú verziu AMG C43, ktorá je konkurentom pre Audi S4 alebo BMW M340i a uhádli ste správne, pod jej kapotou je štvorvalec s mild-hybridným boostom. To znamená, že je o 18 koní výkonnejšia ako jej šesťvalcový predchodca.
C43 má menej valcov, zato nové turbo.
Pod kapotou je známy štvorvalec M139l. Písmeno L v jeho názve odkazuje na pozdĺžne uloženie v motorovom priestore. Disponuje priamym aj nepriamym vstrekom, prvý zabezpečuje vstrekovanie paliva počas normálnej jazdy, druhý dodáva viac paliva, keď šofér požaduje maximálny výkon.
AMG uvádza údaje 408 koní a 500 Nm až do 5000 otáčok. Tieto čísla pochádzajú podobne ako pri základnom SL z elektricky poháňaného turba s dodatočným remeňom poháňaným štartér-generátorom, ktorý dáva autu boost ďalších 14 koní.
Viac o turbe z F1
Turbo samostatné je však fascinujúcim elementom tohto ústrojenstva. Má 40 mm hrubý elektromotor umiestnený v kryte turbodúchadla medzi kolesom kompresora na sacej strane a kolesom turbíny na výfukovej strane. Tento elektromotor je schopný roztočiť turbo okamžite po stlačení plynového pedálu, čím skutočne výrazne znižuje turbodieru, kým poháňanie turbíny preberú výfukové plyny. Dokáže tiež turbo udržať roztočené pri ubratí nohy z plynu. Malý elektromotor je schopný dosahovať 175 000 ot./min. a je dizajnovaný vydržať aj teploty úradujúce vnútri krytu turbodúchadla.
Aby bolo turbo lepšie chladené, C43 má oddelené chladiace systémy pre blok motora a hlavy valcov. Sila je na kolesá posielaná prostredníctvom AMG 9G MCT prevodovky, ktorá využíva mokrú spojku na rozjazdy. Výkon končí svoju cestu na všetkých kolesách prostredníctvom pohonu všetkých kolies, ktorý na 69% uprednostňuje zadnú nápravu a 31% výkonu putuje dopredu.
Podvozok C43
Pod telom sedí podvozok využívajúci dvojité priečne zavesenie na všetkých kolesách. Na tlmenie sú tu adaptívne tlmiče a auto disponuje aj natáčaním zadnej nápravy. Aj napriek zhodeniu dvoch valcov je však auto o 75 kilogramov ťažšie než predchodca, sedan má 1765, kombi 1810 kilogramov. Kvôli váha mu aj 408 koní nestačí, a v šprinte s časom 4.6 sekundy zaostáva o 0.2 sekundy za BMW M340i, ktoré je o 20 kilogramov ľahšie aj so šesťvalcom.
Automobil bude dostupný s kolesami 18-20 palcov. Okrem toho je dizajn typický Mercedes. Štvorica koncoviek vzadu a lamelový mriežka, aby ste vedeli, že sa jedná o niečo viac ako C200d.
Ceny ešte nie sú známe, možno však očakávať podobné/jemne vyššie rozpätie ako jeho konkurenti, pretože je to Merc.
Foto: Mercedes-AMG