Audi A8 dostáva osvieženie, aby dokáazalo konkurovať novému Mercedesu S a čoskoro prichádzajúceho nového BMW 7.
Audi A8 obýva fascinujúci segment F, laicky povedané limuzíny, ktoré boli vždy vrcholom technologickej vyspelosti vozidiel. No s raketovým nástupom veľkých SUV, táto trieda pomaly stráca svoj predošlý šmrnc, čo je škoda. Limuzíny sú však stále autá, ktoré reprezentujú značku a jej technologickú vyspelosť.
Nová A8 má zopár mechanických vylepšení, no väčšina vylepšení sa zameriava na technológie a prezenciu vozidla. Nová je softvérová aktualizácia systému MMI s dvojicou displejov. Digitálne LED svietenie z Audi e-tron je súčasťou jemne pretvarovaných svetiel.
Audi A8 odteraz bez dieselových motorov
Motory budú obsahovať turbom prepĺňané V6 a V8 s mild-hybridnou technológiou. Čo niekoho nepoteší je absolútne vymazanie dieselov, ktoré budú v ponuke nahradené plug-in hybridnými modelmi. Všetky A8 sú spojené s pohonom kolies Quattro a 8 stupňovou automatickou prevodovkou s meničom krútiaceho momentu.
Chýbať nesmie úžasný podvozok s natáčaním zadných kolies, prediktívnym systémom skenujúcim cestu pred sebou a prispôsobujúci adaptívny vzduchový podvozok, čím zaručuje pokojnú jazdu. Vzduchové pruženie tiež reaguje pri haváriách, kedy prifúkne auto do výšky napríklad pri bočnom náraze, čím viac exponuje pevnejšiu časť karosérie k nárazu namiesto „mäkších“ dverí.
Kabína má niekoľko nových malých detailov, ktoré jej však pridávajú na pocite kvality. Sú to elementy ako kovové kľučky dverí, otočné výduchy klimatizácie alebo mäkké materiály použité aj na nižších častiach interiéru, keby sa ich niekto náhodou chytil, tak nech necíti tvrdý lacný plast.
Najvýkonnejšia verzia S8 poberie všetky tieto zmeny, okrem toho bude mať nové disky kolies a štyri (fake) koncovky výfukov. Poháňať ju bude ten istý 4.0 litrový motor V8 s výkonom 563 koní.
Foto: Audi