Ostrá verzia VW Golf R Kombi kompletizuje paletu novej 8 generácie Golfu. Ponúka zábavu aj pre oteckov.
Verzia Golf R Kombi si zachováva všetky mechanické súčasti s verziou Hatchback. To znamená, že pod kapotou bije motor EA888 naladený na 320 koní (+20 voči predchodcovi), krútiaci moment taktiež narástol na 420 Nm a dostupný je v rozmedzí od 2100-5350 ot.min. Motor je samozrejme spojený s pohonom všetkých kolies aj 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. S týmito hodnotami zrýchli Golf R Kombi na stovku za 4.9 sekundy, o 0.2 sekundy po hatchbacku.
Nové vozidlo taktiež disponuje torque-vectoring zadným diferenciálom, ktorý dokáže poslať až 100% dostupného krútiaceho momentu (čo je 50% z celkového krútiaceho momentu) na vonkajšie zadné koleso aby auto sa auto ťahalo do vnútra zákruty aj pri akcelerovaní v nej. Obsahuje tiež nový hliníkový pomocný rám, ktorý je pevnejší aj ľahší (o 3kg) ako v štandardnom Golfe), kvôli tomu dostalo vozidlo negatívne odklony kolies, svetlá výška vozidla tiež klesla o 20 mm.
Zákazníci si budú môcť po novom priplatiť za R Performance balíček. V ňom sú zahrnuté 19-palcové disky kolies, maximálna rýchlosť zvýšená na 267 km/h a dva nové jazdné módy. Special profile pre trate ako Nürburgring a mód Drift s ktorým sa možno vyšantiť driftovaním.
Vozidlo bude vážiť 1630 kilogramov, teda o 79 kilogramov viac ako hatchback. Preto bude disponovať aj vylepšenými brzdami s rozmermi 357 mm vpredu a 340 mm vzadu.
Nový Golf R je proste zábavným autom, ktoré je ale perfektne praktické aj pre rodinu. Lokálne ceny ešte neboli zverejnené, no k prvým zákazníkom sa dostane neskôr v tomto roku.
Foto: Volkswagen
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…