Golf GTI od nemeckého úpravcu dostal oproti štandardnej verzii vyšší výkon a dizajnové úpravy.
Volkswagen Golf GTI je ostrým, no inak trochu príliš korektným hot-hatchbackom. Aj preto sú Golfy obľubenými autami medzi úpravcami, ktorí im dokážu niekedy vdýchnuť okrem dodatočného výkonu aj dušu. Aktuálny Golf GTI 8. generácie si vzal do garáže úpravca Manhart Performance. To čo vytvorili je Golf GTI 290 by Manhart a je to viac živé a chilli ako klasický ostrý Golf.
Zovňajšku vozidla vdýchli decentný kúsok extravagancie, to najmä dvojicou kontrastných pásov podpisujúcich peknú uhladenú líniu vozidla. Zadnej časti dodali na mieru vypracovaný difúzor. Celé vozidlo kleslo vďaka znižovacím pružinám H&R o 40 milimetrov. Samozrejmosťou týkajúcou sa výzoru musia byť aj odlišné disky. Osadené viac-lúčové disky Venturi, tie obúvajú pneumatiky 225/35 ZR19. Za príplatok sa bude dať vylepšiť brzdný či výfukový systém.
Základný Golf GTI produkuje z koncernového štvorvalcu EA888 výkon 245 koní a 370 Nm. Manhart samozrejme vitamín K navýšil použitím modulu MHtronik na, ako možno už z názvu vydedukovať 290 koní a 425 Nm.
Interiéru sa dotkli minimálne, avšak hlavnou a veľmi vkusnou úpravou je vytvorenie hviezdnej oblohy v stropnici, tak ako vo vozidlách Rolls-Royce použitím nespočetného množstva malých LED svetielok. Veľmi pekný dotyk.
My už len chceme dodať že po úprave má Golf GTI 290 by Manhart takmer podobný výkon ako GTI Clubsport, ktorý produkuje 300 koní a 400 Nm. Čo vytvára logickú otázku. Ktorý si zvoliť?
Foto: Manhart
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…