Ponuka značky Volkswagen sa v európe čoskoro rozrastie o SUV kupé, ktoré má podobný príbeh ako Renault Arkana. Vzniklo mimo EU, no prichádza aj sem, samozrejme iný ako v Brazílii.
Popularita SUV kupé je nespochybniteľná, čoho sa rozhodol chytiť aj Volkswagen. Po tom čo sa pochválili SUV kupé Nivus, ktorý bol vyvíjaný aj vyrábaný v Brazílii už prichádza aj ku nám na starý kontinent.
Prispôsobené Nám
Auto zmenilo názov tak, aby lepšie korešpondovalo s tamojšími SUV modelmi od VW, preto sa volá Taigo. Podobne ako Renault Arkana pri prechode z Ruska aj na európsky trh, aj Taigo je prispôsobené našim vyšším nárokom. Zmenil sa dizajn svetiel, materiály použíté v interiéri, širšia je aj ponuka motorov, výbav či technologických doplnkov.
Základ však zostáva rovnaký. Taigo stojí podobne ako Nivus na platforme MQB A0, ktorú používa aj Polo a T-Cross. Aj napriek tvaru kupé Taigo sľubuje dostatok miesta na zadných sedadlách ako aj v kufri, ktorý má objem 438 litrov. Na našich trhoch bude dostupný vo výbavách Taigo (základná), Life, Style alebo R-Line.
My, európski zákazníci dostaneme aj iné, pre nás obvyklé aj príplatkové komfortné a bezpečnostné prvky. Patria sed LED MATRIX svetlomety prepojené svetelnou lištou, prístrojový štít Pro s rozmerom 10.5.palca alebo stredový displej veľký 9.2 palca. Ďalej tiež bezdrôtové nabíjanie telefónu, audiosystém Beats so subwooferom, panoramatické okno, automatickú dvojzónovú klimatizáciu alebo celu radu prediktívnych bezpečnostných systémov.
Motorizácie
Po motorickej stránke bude na výber z trojice benzínových motorov: dve trojvalcové a jedna štvorvalcová. Základom je 1.0 TSI, 95 koní s 5-stupňovým manuálom a maximálnou rýchlosťou 183 km/h.
Stupienok vyššie tvorí naladenie tohto trojvalca na 110 konských síl a možnosť zvoliť si spojenie buď so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom DSG. Maximálna rýchlosť narastá na 191 km/h.
Na pomyselnom Olympe ponuky bude stáť štvorvalec 1.5 TSI so 150 koníkmi umožňujúcimi VW Taigo maximálnu rýchlosť 212 km/h. Ponuka prevodoviek k tomuto motoru zverejnená zatiaľ nebola, nečudovali by sme sa však výhradnému spojeniu s automatom DSG.
Takmer istá budúcnosť
Taktiež už teraz možno rátať s tým, že v budúcne sa nedočkáme športového derivátu GTI alebo R, čo je podobne ako v prípade Renault Arkana škoda. Prekvapivo sa však nehovorí ani o elektrifikácii tohoto modelu, záležať bude asi na záujme zákazníkov.
Volkswagen Taigo sa bude vyrábať v Španielskom závode Pamplona spoločne s VW Polo. Na európske trhy by mal doraziť už koncom leta s cenovkou štartujúcou v Nemecku na 20 000 EUR.
Foto: Volkswagen