Novinky

Volkswagen iD.4 GTX – ostré modely, po elektricky

Volkswagen iD.4 GTX neznie zrovna napínavo, budeme však zvedaví na rovnaký pohon v menších elektrických vozidlách.

Volkswagen nám v dnešný podvečer predstavil prvé vozidlo s prívlastkom GTX, čo je nové označenie pre ostré verzie elektrických vozidiel. Prvým vozidlom tejto línie bude nové SUV iD.4, ktoré stojí na platforme MEB, ktorú zdieľa so svojimi koncernovými súrodencami.

Dynamické špecifiká

Ako sme očakávali Volkswagen iD.4 GTX je vybavený technikou najvýkonnejšej verzie Audi Q4 e-tron. Auto je teda poháňané jedným elektrickým motorom na každej náprave. Celkový výstup týchto dvoch motorov je 299 koní a 472Nm krútiaceho momentu, ktoré sú na cestu dávkované cez všetky 4 kolesá.

Volkswagen iD.4 GTX dokáže s týmto pohonom zvládnuť až 37.5% stúpanie. Z nuly na sto zrýchli za čas identický s Audi Q4 e-tron, teda 6.2 sekundy. Oproti štandardnému iD.4 s 204 koňmi je to zlepšenie o 2.3 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 180 km/h.

Energia je získavaná z batérie o veľkosti 77 kWh, umiestnenej pod podlahou. Z verejných nabíjacích rýchlostaníc sa dokáže nabíjať rýchlosťou 125 kW. Dojazd na plné nabitie dosahuje 478 kilometrov.

Kontakt s cestou

Pre lepšie ovládanie si môžu zákazníci zaobstarať športový balík, súčasťou ktorého je zníženie svetlej výšky o 15 mm, ako aj progresívne riadenie, ktorý zvyšuje mieru odozvy závisle od zatočenia. Za príplatok si možno zaobstarať aj adaptívne tlmiče spolu s 21-palcovými diskami kolies.

Stopu na ceste držia predné pneumatiky so šírkou 235 vpredu a 255 vzadu, kým brzdy sa skladajú z predných kotúčov o priemere 358 mm s bubnovými brzdami vzadu.

Čo sa dizajnu týka, poupravené boli najmä nárazníky. Nové sú oproti iD.4 živšie farby karosérie, rozlišný dizajn diskov kolies. Vnútri bola „šedivejšia“ kabína oživená farebným prešívaním alebo príplatkovými modrými vložkami na palubnej doske a vo dverách.

Volkswagen iD.4 GTX bude uvedený na európske trhy v lete tohto roku. Presné ceny zatiaľ známe nie sú, v Nemecku však bude začínať na 50 415 EUR, no zákazníci budú môcť požiadať o štátny grant vo výške 7 500 EUR.

Budeme zvedaví na správanie sa tohto SUV, na ceste, síce od 2.2 tonového vozidla ťažko očakávať, že bude agilné ako Golf GTI.

Foto: Volkswagen

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

1 týždeň ago

KGM Torres EVX: Ešte krajší, rýchlejší, ale čo ten dojazd? – TEST

KGM Torres EVX je vďaka nízkemu fe (viac…)

1 týždeň ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

2 týždne ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago