Novinky

Veľké kolesá: Plus pre dizajn, Mínus pre jazdné vlastnosti

Prečo je tomu tak:

Neodpružená hmota

BMW M3 s najväčšími kolesami 20/21″ VPREDU/VZADU
Audi A6 s priveľkými 21″ kolesami

Aké má vplyvy?:

A) Výkon u kolies

B) Užšia bočnica pneumatiky

Porsche 911 GT3 CUP predné koleso
Mercedes W07 Nica Rosberga s 13″ diskami počas zákruty

Záver

Záverom je, že veľké kolesá sú hlavne dizajnovým elementom. Chápem, že pre veľa ľudí vyzerajú dobre, vypĺňajú oblúky, ale ich skutočný vplyv na jazdné vlastnosti v zákrutách, životnosť komponentov podvozka a aj efektivitu pohonu je negatívny. Preto ak si chcete zlepšiť jazdné vlastnosti svojho vozidla, nemá zmysel naháňať sa za väčším kolesom.

Ideálom je menšie koleso, s pneumatikou s primeranou výškou bočnice (na cestu 40-50). Takýmto spôsobom dosiahnete u svojho vozidla zachovanie či dokonca zlepšenie dynamiky v priamke, väčšiu ochotu auta jazdiť zákrutami vyššou prejazdovou rýchlosťou a agilnejšie pri zmenách smeru. Vozidlo tiež bude pohodlnejšie na každodenné používanie a to aj so zlepšením spotreby v prípade zvolenia ľahších kolies, než aké máte práve na aute.

Benjamin Mazanka

Share
Published by
Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

5 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

6 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago