Novinky

Toyota GR Corolla: Skvelý hot-hatch, ktorý nedostaneme…

Špeciálne športové verzie japonských áut ako Evo a STi sú bohužiaľ už minulosťou, no teraz sa v kompaktnej triede vynoril ich duchovný nástupca, za ktorým stojí divízia Toyota Gazoo Racing. Yaris GR už poznáme vyše roka a zožalo mnoho úspechov, a tak prišiel čas na väčšieho súrodenca.

Tým je GR Corolla. Ako sa očakávalo a šepkalo, GR Corolla má rovnaký motor ako GR Yaris. Výnimočný trojvalec G16E-GTS s objemom 1.6L a turbom. Do Corolly prichádza s vylepšenou efektívnosťou výfukového potrubia s nižším tlakom aj zvukom, kvôli trojitému tlmiču výfuku s aktívnymi klapkami.

Toyota GR Corolla tak teraz produkuje výkon rovných 304 koní (6500 ot.) a krútiaci moment 370Nm (3000-5500 ot.).

Motor je spojený výhradne so 6-stupňovým manuálom a pohonom všetkých kolies s LSD diferákmi Torsen na oboch nápravách . Ten môže rozdeľovať výkon medzi nápravy v pomere 50/50 alebo aj 30/70, takže podľa chuti si možno aj zadriftovať. Zrýchlenie 0-100km/h má byť v okolí 5s.

O jazdné vlastnosti sa stará zavesenie McPherson vpredu a dvojité priečne ramená vzadu na ktorých sedia 18 palcové zliatinové disky kolies. Tie obúvajú Michelin Pilot Sport 4 v rozmere 235/40 R18 na oboch nápravách. Rozchod kolies bol tiež rozšírený, o 65 milimetrov vpredu a až o 80 mm vzadu.

Pri zastavovaní sa možno spoľahnúť na 18 palcové vetrané disky so 4 piestovými strmeňmi vpredu. Vzadu sú vetrané 16 palcové kotúče a dvojpiestíkové strmene.

Kedysi dizajnom zdržanlivá Toyota to v posledných rokoch doslova rozbalila a aj teraz priniesla jedno z dizajnovo najagresívnejších áut aké sme od nich videli. To podtrhuje aj trojica výfukov, ktoré sú riešené veľmi netradične. Dve okrúhle koncovky na bokoch zadného nárazníka a jedna oválna koncovka uprostred.

Celé auto pôsobí dynamicky aj vďaka širším blatníkom, ostrým hranám či otvorom v kapote. Ku GR úprave už patrí aj veľká maska chladiča, podobne ako má aj GR Yaris. Veľké krídlo na piatych dverách tu tiež nie je len na ozdobu. Pomáha k celkovej stabilite auta spolu s plochou podlahou pod autom.

Toto auto znie ako SEN. 300 koní, 4 kolka, manuál, samosvory na oboch nápravách.

Toyota však potvrdila že pre trhy UK a Europe však dostupná nebude. Je to tak ďalšie brilantné auto, ktoré sa našim garážam oficiálne vyhne. Aká škoda, a úprimne, hanba.

Foto: Toyota

Martin Pipaš

Recent Posts

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

6 dní ago

Peugeot E308 SW: Skvelý aj ako Elektro! – TEST

Peugeot E308 dokazuje, že aj s malou batériou sú možné veľké veci. Okrem toho stále…

6 dní ago

Facelift Škoda Kamiq 1.0 TSI: Krajšia a rovnako praktická – TEST

Faceliftovaný Kamiq lepšie vyzerá, má vykonnejší základ a je, ako aj doteraz, BRILANTNE PRAKTICKÝ. (viac…)

6 dní ago

Dacia Jogger Hybrid: Dynamika najväčšou z hybridných výhod – TEST

Dacia Jogger je tu už aj ako Hybrid. Ten má v ponuke nahradiť obľúbený diesel.…

2 týždne ago