Toyota vníma aj to že úspech majú aj športové autá pre nadšencov, nie len praktické vozy pre rodiny, a z tohto dôvodu pracuje na rozšírení svojej ponuky vozidiel GR o kompaktný hot-hatch, teda GR Corolla bude konkurovať vozom ako Golf GTI, Mégane RS, Civic Type R a ďalším.
Čo by GR Corolla mala mať.
Pomaly sa vynárajú aj detailnejšie údaje. Centrom pohonu bude rovnaký motor, aký možno nájsť v GR Yaris. Je to G16E-GTS, prepĺňaný trojvalec s objemom 1.6 litra. Ten by mal mať samozrejme vyšší výkon ako má v malom Yarise, takže možno očakávať približne 280 koní.
Čo je tiež očakávané ako súčasť štandardného balíka je aj 6 stupňový manuál. Avšak Gazoo Racing vyvíja nový 8 stupňový automat s meničom. Táto prevodovka sa už objavila vo vývojovej GR Yaris, čím zrušila dohady o použití CVT typickej pre Toyotu alebo dvojspojky…
Podobne ako GR Yaris by mala aj GR Corolla mať pohon všetkých 4 kolies. To znamená použitie dvojitých priečnych ramien aj vzadu. Súčasťou by mali byť diferenciály s obmedzenou svornosťou vpredu aj vzadu, buď štandardne, alebo súčasťou nejakého výkonnostného balíku.
Dopredu sa však dá povedať, že do Corolly nepôjde ani zďaleka toľko individuálnej pozornosti, ako do GR Yaris, ktorý bol potrebný pre homologizáciu nového pretekárskeho špeciálu. To znamená, že podobne ako väčšina hot-hatchov by mala zdieľať klasické telo Corolly s inými blatníkmi, kolesami, možno prednými blatníkmi, ak sa inžinieri rozhodnú rozšíriť rozchod kolies. To znamená že bude vážiť okolo 1.5 tony, čo je v rámci kategórie kompetitívne, ale je to dosť…
Sme zvedaví, aká bude GR Corolla a nechajme sa prekvapiť, kým budú ďalšie informácie o tomto potenciálna zaujímavom aute, pretože Toyota pochopil, že ľudia nehľadajú len pohodlné a praktické autá, ale existuje aj skupina ľudí, ktorí jazdu milujú. A práve vďaka rozsiahlej hybridizácii obyčajných vozidiel si môže dovoliť tvoriť autá ako GR Supra, GR Yaris a teraz GR Corolla.
Foto: Evo