Novinky

Toto je vynovený Volkswagen T-Roc

Populárny Volkswagen T-Roc dostáva niektoré podstatné vylepšenia a nový dizajn.

Pokým predaje VW Golf po predstavení generácie MK8 spadli, crossover T-Roc sa predáva ako šialený. Od svojho predstavenia v roku 2017 presiahol už milión predaných kusov. Teraz však potrebuje položivotný update.

Kvalitnejší no digitálnejší interiér

Zmeny najviac vizuálne zaujmú najmä v interiéri. Ten inkorporuje kvalitnejší mäkčený plast na prístrojovej doske, väčší stredový displej a pod ním premiestnené výduchy klimatizácie.

Pre nás negatívnou zmenou je prechod k dotykovou plochou ovládanej klimatizácii, ktorá nahrádza intuitívne otočné ovládače. Rovnaký princíp sa týka aj dotykového ovládania na volante. No odložiť výčitky nabok, nový interiér vyzerá viac rafinovane a kvalitnejšie.

Exteriéru sa dotkli iba jemné dotyky ruky dizajnéra. Odlišné sú predné svetlomety aj s technológiou IQ Light, ktoré ako pri všetkých nových Volkswagenoch spája svetelná lišta prechádzajúca mriežkou chladiča. Iný tvar majú aj nárazníky na oboch koncoch auta.

Motorizácie zostávajú

Pod kapotou nič nové, k dispozícii budú 3 benzínové TSI a 2 dieselové TDI. Základom je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 110 koní. Štvorvalcami sú osvedčené 1.5 TSI so 150 koňmi a 2.0 TSI so 190 koňmi. U nás obľúbené dieselové varianty 2.0 TDI budú dostupné vo výkonových verziách 115 a 150 konských síl. Dostupný bude aj pohon všetkých kolies a to v silnejšej dieselovej verzii a najsilnejšom benzínovom „nie-R“ 2.0 TSI so 190 koňmi. Samozrejmosťou je voľba kombinácie motorov so 7 stupňovou automatikou DSG.

T Roc R sa technicky nemení

Okrem týchto zmien sa však Volkswagen technického balíku nedotkol, ani verzie R. Preto T-Roc R aj nadaľej prenáša na cestu 300 koní z turbom prepĺňaného štvorvalca EA888 spojeného s pohonom všetkých kolies 4Motion a 7 stupňovou automatikou DSG. Jazdí na 19 palcových diskoch s pneumatikami 235/40 R19, konkrétne Hankook Ventus S1 Evo2. Na rozdiel od Tiguanu a Golfu nedisponuje zadným diferenciálom s rozdeľovačom krútiaceho momentu. Vnútri má však väčšie pádla na radenie a nové sedadlá, čo sú vítané zmeny.

Oficiálne ceny ešte zverejnené neboli, nemali by sa však výrazne líšiť. Predsa len, načo kaziť zaužívaný recept, keď funguje?

Foto: Volkswagen; Martin Meiners

Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners
Martin Meiners

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

7 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago