Populárny Volkswagen T-Roc dostáva niektoré podstatné vylepšenia a nový dizajn.
Pokým predaje VW Golf po predstavení generácie MK8 spadli, crossover T-Roc sa predáva ako šialený. Od svojho predstavenia v roku 2017 presiahol už milión predaných kusov. Teraz však potrebuje položivotný update.
Zmeny najviac vizuálne zaujmú najmä v interiéri. Ten inkorporuje kvalitnejší mäkčený plast na prístrojovej doske, väčší stredový displej a pod ním premiestnené výduchy klimatizácie.
Pre nás negatívnou zmenou je prechod k dotykovou plochou ovládanej klimatizácii, ktorá nahrádza intuitívne otočné ovládače. Rovnaký princíp sa týka aj dotykového ovládania na volante. No odložiť výčitky nabok, nový interiér vyzerá viac rafinovane a kvalitnejšie.
Exteriéru sa dotkli iba jemné dotyky ruky dizajnéra. Odlišné sú predné svetlomety aj s technológiou IQ Light, ktoré ako pri všetkých nových Volkswagenoch spája svetelná lišta prechádzajúca mriežkou chladiča. Iný tvar majú aj nárazníky na oboch koncoch auta.
Pod kapotou nič nové, k dispozícii budú 3 benzínové TSI a 2 dieselové TDI. Základom je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 110 koní. Štvorvalcami sú osvedčené 1.5 TSI so 150 koňmi a 2.0 TSI so 190 koňmi. U nás obľúbené dieselové varianty 2.0 TDI budú dostupné vo výkonových verziách 115 a 150 konských síl. Dostupný bude aj pohon všetkých kolies a to v silnejšej dieselovej verzii a najsilnejšom benzínovom „nie-R“ 2.0 TSI so 190 koňmi. Samozrejmosťou je voľba kombinácie motorov so 7 stupňovou automatikou DSG.
Okrem týchto zmien sa však Volkswagen technického balíku nedotkol, ani verzie R. Preto T-Roc R aj nadaľej prenáša na cestu 300 koní z turbom prepĺňaného štvorvalca EA888 spojeného s pohonom všetkých kolies 4Motion a 7 stupňovou automatikou DSG. Jazdí na 19 palcových diskoch s pneumatikami 235/40 R19, konkrétne Hankook Ventus S1 Evo2. Na rozdiel od Tiguanu a Golfu nedisponuje zadným diferenciálom s rozdeľovačom krútiaceho momentu. Vnútri má však väčšie pádla na radenie a nové sedadlá, čo sú vítané zmeny.
Oficiálne ceny ešte zverejnené neboli, nemali by sa však výrazne líšiť. Predsa len, načo kaziť zaužívaný recept, keď funguje?
Foto: Volkswagen; Martin Meiners
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…