MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami si ho ale viete dotvoriť sami.
MG4 je všestranný elektromobil a hlavne dostupný. Snáď tou najlákavejšou verziou je práve X Power, ktorý MG označuje ako hot-hatch. Toto označenie je po čisto výkonnostnej stránke pravdivé, dokonca správne sa radí do kategórie hyper-hatch. Ostrý hatchback ale nerobí iba výkon, a tak som bol zvedavý, aký je v skutočnosti.
Škoda, že v záplavovom týždni…
Aké sú zmeny?
Dizajn vozidla sa odlišuje v tomto prípade príplatkovým matným lakom. Nechýba zadné dvojité krídlo.
Zvonku zaujmú ešte notoricky známe nepravé väčšie predné strmene.
Vnútri sú to sedadlá v kombinácii koža/alcantara. Infotainment ukrýva potom Race Pace. Auto možno nastaviť na mód na Trať a merať si tak časy a preťaženia napríklad na SlovakiaRingu alebo niečo zvané Street Roaming, teda užívanie vozidla na okresných cestách.
Technických zmien sa veľa neudialo. Jedine nastavenie pružín vyzerá byť o málo tuhšie, než v štandardnom MG4.
Dynamika rozhodne ohromí
435 koní , 1878 kilogramov, stovka za 3.9 sekundy. Toto sú čísla skutočne hodné hyper-hatchu ba ešte lepšie. Pridať k tomu úderný agresívny spôsob rozbaľovania tohto výkonu elektromotorom a akcelerácia sa stane rýchlo návykovou. S maximálnou rýchlosťou 200 km/h môžete zavítať na okruh, síce s 200 skôr na technickejší, než rýchly. To čo však stratíte na rovinke, získate. Na okruhu si spustíte Race Timing a ide to.
Ostatné súčasti auta však nie sú dimenzované na okruh, preto MG4 X-POWER označujem skôr ako Sprav Si Sám Hot-Hatch. Toto nie je v žiadnom ohľade zlé, praví TRACK nadšenci sa každý deň púšťajú aj do úprav továrensky upravených hot-hatchov. MG vám tak predá skvelú platformu s vysokým výkonom za veľmi výhodné peniaze a úpravy si môžete spraviť sami.
Úpravy na dotvorenie EV HOT-HATCHU
- 1. Obutie typu Ultra HP (Michelin PS 4S) alebo Semi-Slicky
- 2. Vetrané brzdové kotúče vpredu, platničky EBC Yellow Stuff; výmena brzdovej kvapaliny za DOT6
- 3. H&R znižovacie pružiny -30mm/-30mm
- 4. Tlmiče KONI FSD (finančne náročnejšia úprava)
- 5. Individuálne nastavenie geometrie
Z týchto uprav stačia kľudne prvé 3 a z MG4 je skutočný, okruhovo použiteľný hot-hatch.
Aký je ale na každý deň?
Vlastne rovnaký, ako klasická MG4, len má o vyššiu spotrebu. Tú isto ovplyvnilo aj 0 dní sucha počas týždňa, ale pohybovala sa nasledovne. Na diaľnici 23- 25.3 kWh/100km. Priemerne kombinovane 19.3 kWh/100km a Dlhodobo počas cestu 22.3 kWh/100km. To znamená, že zo 73.4 kWh batérie dostanete na diaľnici 290-300 kilometrov dojazdu. Priemerný možný dojazd je 329 kilometrov.
Na 435 koní slušný dojazd, ale, samozrejme ,nie tak skvelé ako klasické MG4 s jedným motorom.
Na okresnej ceste
Na okreskách potešia takmer žiadne náklony, síce tuhosťou a spätnou väzbou od podvozku sa nerovná typickým hot-hatchom, MG si zachováva na dorazoch istú pohodlnosť. Riadenie je tiež skôr klasické, teda trochu dosť preposilované, menej tuhé a priame, ale stále poskytuje dostatočne precíznu úroveň vedenia vozidla. Brdzový pedál je mäkkší a aj brzdy by chceli lepší BITE, aj preto ich navrhujem ako jednu zo zásadných úprav.
Správanie poteší vyváženým charakterom, opieraním sa o vonkajšie zadné koleso a vysokou úrovňou stability zadnej časti pri prejazdoch. Tú samozrejme možno prekonať a hodiť MG do šmyku, pretože zadný elektromotor je vyššieho výkonu ako ten predný.
Záver
MG4 XPOWER vo mne zanechalo hlavne dojem skvelej platformy na spravenie si elektro-hot-hatchu na Nurburgring. V štandarde má samozrejme čo ponúknuť aj ľuďom ktorí neplánujú robiť úpravy. S úpravami však môže byť porovnateľným s Hyundai IONIQ 5N, s ktorým ho toľkí dnes porovnávajú a to hlavne vďaka nižšej hmotnosti iba 1.78 tony, kým IONIQ 5N síce perfektne pripravený z fabriky váži cez 2 tony.
Výhodou je tiež cena, už od 43 200€. Porovnateľné s akýmkoľvek spaľovacím hot-hatchom. A to pri výbušnom charaktere elektromotoru na trati stojí za zváženie.