Kompaktný Tivoli je dobrou ponukou. Svieži vzhľad, dobrá výbava a pohon 4×4. To všetko okolo 20 tisíc €. Bez 4×4 aj výrazne pod!
Mať pohon AWD, či 4×4 v malom mestskom SUV je stále takmer raritou. Spomedzi populárnych ho má napríklad Toyota Yaris Cross či Honda HR-V. Tieto vozidlá si však zaň, a samozrejme aj za znak nechávajú slušne priplatiť. Ak sa teda zháňate po malom mestskom SUV, s pohonom všetkých kolies, ale aj cena hrá rolu, skvelou ponukou je najmenší model SsangYong by KGM, faceliftovaný SsangYong Tivoli.
Pohon 4×4 je možné si priplatiť za 1 690€. Na výber taktiež možno z manuálnej, či automatickej prevodovky Aisin. Obe majú 6 stupňov. Ale pre lepšiu spotrebu aj dynamiku je samozrejme vhodnejšia voľba manuálnej prevodovky.
Tivoli poháňa pre SsangYong typický motor 1.5 T-GDI. Ten 1396 kilogramov ľahkému Tivoli poskytuje 163 koní a 280 Nm, čo vozidlu poskytuje dynamický pomer 117 koní/tonu, čo je slušné a pri rozličných jazdných situáciách, najmä však predbiehaní rozhodne nepôsobí dýchavične. V testovanom prípade ho trochu „brzdila“ automatická prevodovka, s manuálom by bola dynamika lepšie prejavená.
Spotreba je aj kvôli horšej aerodynamike s odporom 0.33 o niečo horšia ako pri mainstreamových konkurentoch. Diaľnica pri 130 km/h znamená 7.5l/100km, priemer s okresnýmí cestami dosahuje 7.3l/100km. To znamená reálny dosah 684 kilometrov na jednu 50 litrovú nádrž.
V oblasti podvozku využíva vozidlo zavesenia McPherson vpredu a Torznú zadnú nápravu. Predná náprava disponuje tiež výraznou caster geometriou, vďaka ktorej sa Tivoli rád opiera o zadné koleso pri prejazde zákrut. Po stránke geometrie kolies využíva Tivoli väčší negatívny odklon vzadu než vpredu a zadné kolesá majú tiež odchýlenie toe-out čo je dobré, pretože pri krátkom len 2.6m rázvore minimalizuje jeho dôsledky na nestabilitu v zákrutách a Tivoli vďaka nemu pôsobí aj pri vyšších prejazdových rýchlostiach sebaisto. Jediným jazdným problémom môže byť pre Tivoli horší povrch či nerovnosť v zákrute, kedy sa prejaví použitie torznej nápravy a zadok rád jemne rotuje.
Inak každodenné jazdí vozidlo prijemne a komfortne. Pri prejazde kompresíí cítiť doskočenie na zadnú nápravu a na nerovnom povrchu pôsobí ľahkonoho, čo je pekná pripomienka doby, keď ešte autá neboli prehnané ťažké, ako je tomu v súčasnosti.
Interiér preferuje použiteľnosť pred dizajnom, no vyznačuje sa slušnou kvalitou zhotovenia so striedavým použítím tvrdších a mäkkších plastov. Prístrojovej doske dominuje dosť veľký volant za ktorým je veľmi pochvalne, hlboko v jaskynke umiestnený displej pre vodiča, ktorý ale slúži aj ako hlavná centrála nastavení auta. Stredový displej slúži len pre multimédiá a cúvaciu kameru.
V zadnej časti to na prvý pohľad síce nevyzerá, ale je tam dostatok miesta aj pre vysokých. Na kolená síce len akurát, ale na chodidlá a hlavu výborné. Mínusom je nižší komfort zadných pasažierov s absentujúcimi výduchmi ventilácie či konektormi na nabíjanie. Kufor za zadnými sedadlami je za to ďalším prekvapením. V základnom usporiadaní má až 423 litrov, čím sa radí medzi tie priestrannejšie vo svojej kategórii.
SsangYong Tivoli je skutočne dobré auto vo svojej triede, obsah ktorý ponúka za svoju cenu viac než dostatočne vyvažuje jeho mínusy. Pokiaľ sa teda zháňate po aute tejto triede, určite stojí za pozornosť a vyskúšanie.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…