Nová generácia hybridného pohonu Renault prichádza aj do modelu Austral. Poskytuje mu slušnú dynamiku, excelentnú spotrebu v meste a v spojení so skvelým podvozkom, jediným disponujúcim natáčaním zadných kolies radí Renault Austral medzi najlepšie vozidlá segmentu. Práve použiteľnosť v meste je pri modeli Austral rozhodujúcou výhodou.
V mojom dnešnom plátku by som sa rád podelil o skúsenosti s novým hybridom od Renault a zároveň vyjadril, prečo je tvar karosérie stredne veľkých SUV, síce sú extrémne populárne, tak problémovým.
Nová generácia hybridného systému E-TECH pre vozidlá vyšších tried značky Renault je citeľným zlepšením oproti prvej generácii. Vozidla disponujú väčšou 2kWh batériou a čo je podstatné, tú za jazdy dobíja výkonnejší motor, 1.2 i3 Turbo s výkonom 131 koní. Celkový výkon tejto sústavy je tak v režime Sport 200 koní a 205 Nm krútiaceho momentu. Po jeho vyskúšaní v novom veľkom Espace, teraz prichádza na rad Renault Austral.
Renault Austral je nenápadne najlepším autom vo svojej triede. To čo ho robí špeciálnym je ale žiaľ to, čo si väčšina jeho kupujúcich už dnes často nevšíma, a to je podvozok. Ako jediné vozidlo v triede disponuje natáčaním zadnej nápravy. Tento systém umožňuje v meste manévrovať s Australom ešte lepšie ako s mestským autom Renault Clio, pretože priemer otočenia má len 10.1 metra! Naopak pri dynamickej jazde poskytuje natočenie kolies v smere predných vyššiu stabilitu zadnej časti a agilitu vozidla meniť smer. Predsa je to systém ktorým disponujú aj niektoré superšporty a robí Renault Austral v oblasti jazdných vlastností tejto triedy absolútne špeciálnym.
Potom je tu interiér, technologicky veľmi vyspelý, dizajnovo podarený a s Google službami, ktoré spríjemňujú každý deň a uľahčujú každú cestu. Navyše je spracovaný na vysokej úrovni estetiky aj kvality.V eľmi praktický, ako vpredu, tak aj v zadnej časti auta, kde je možné pozdĺžne posúvať lavicu a zväčšiť tak batožinový priestor na 555 litrov alebo si naopak dopriať priestor na nohy.
Každodenná úspornosť je na pomery stredne veľkých SUV na veľmi dobrej úrovni. „Na pomery“ je ale veľmi dôležitý výraz, pretože vozidlá tejto kategórie sú koncepčným peklom pre efektivitu. Krátky rázvor pomerne k výške karosérie neumožňuje vytvorenie tak aerodynamicky vhodného obtekania vzduchu ako pri dlhších vozidlách. Pridajme k tomu zakončenie vozidla „tvaru hatchback“ , vyššiu svetlú výšku a čo nám vyjde po výpočtoch je vysoká hodnota odporu vzduchu, ktorý pomyselne pri jazde ťahá vozidlo späť, ako v 30tych rokoch minulého storočia reklamnými materiálmi demonštrovala Tatra.
Najlepším v tomto segmente je aktuálne BMW X1 s odporom 0.27 Cx, kým Renault Austral disponuje koeficientom 0.29Cx, čo je stále veľmi dobré na tento typ vozidla, oveľa lepšie než konkurenti ako Hyundai Tucson, Škoda Karoq či Kia Sportage. Stále sú to výsledky dobré pre normálne autá spred 15-20 rokov. Je to koncepčná nevýhoda tohto tvaru karosérie s ktorou treba pred kúpou počítať. A pre tento dôvod je spotreba hlavne pri vyšších diaľničných rýchlostiach o niečo vyššia. V teste som na diaľnici zaznamenal 7.5 l/100km, kým s väčším a dlhším modelom Renault Espace s absolútne totožným pohonom som na diaľnici jazdil za 5.8 l/100km. Aerodynamika ako môžete usúdiť robí masívny rozdiel. V meste je však so spotrebou 4.7 – 5.1l/100km Austral výnimočne úsporným.
Hybridný systém teda spotrebu mimo diaľnice krotí výrazne, a aj preto je celková priemerná spotreba 6.4 l/100km na tento typ auta, s benzínovým motorom skvelá. Vďaka 55 litrovej nádrži je tak možný reálny kombinovaný dojazd 859 kilometrov, pri čisto diaľničnom záťahu potom 733 kilometrov medzi natankovaniami a v čisto mestskej a prímestskej prevádzke pri 5.0 l/100km deklarovaných 1100 kilometrov.
Slušná je aj dynamika. Zrýchlenie na stovku za 8.4 sekundy a maximálna rýchlosť 180 km/h. Čo sa zákrut týka, Austral jazdí na podvozku kombinácie McPherson/Multilink. Je predokolkou s motorom uloženým pred osou predných kolies. Pre dobrý pocit z riadenia Renault Austral na prednej náprave používa viditeľnú približne 3-stupňovú pozitívnu caster geometriu, kým geometria kolies sa vyznačuje len malými negatívnymi odklonmi, s výraznejším odklonom predných kolies.
Je nutné povedať, že Renault Austral sa radí ku najlepšie jazdiacim vozidlám vo svojom segmente. K tomuto mu ani tak nepomáha samotné nastavenie podvozku ako práve systém ovládania všetkých kolies 4Control Advanced. Ten robí Austral ochotnejším meniť smer, výrazne stabilnejším aj pri rýchlych prejazdoch zákrut a veľmi precíznym na riadení s ktorým sa v zákrutách tiež veľa „nenatočíte“. Jediné čo treba krotiť, je počiatočná nedotáčavosť spôsobená uložením motora pred prednými kolesami.
Riadenie je precízne a presné, brzdový pedál je na hybridný pohon naladený slušne pevne a bez pocitu prechodu medzi regeneratívnym a frikčným brzdením, kým brzdná sila v spojení maximálnej rekuperácie a klasických bŕzd je viac ako postačujúca aj v krízových situáciách.
Nový Renault Austral s pohonom Full Hybrid 200 je tak po jazdnej stránke rovnako dobrým ako doteraz, ponúka však nový, ešte účinnejší hybridný pohon s dostatočným výkonom pre všetky životné situácie. Ten ho robí brilantným v meste, no veľmi úsporným aj mimo neho a pomáha krotiť škody, ktoré na diaľnici páchajú aerodynamické črty stredne veľkého SUV.
Renault Austral má však aj jeden problém, ktorý ho, minimálne na našom trhu znevýhodňuje. Je to absencia pohonu všetkých kolies, ktorý je pre veľa rodine založených ľudí na Slovensku pri tomto type vozidla podstatný (aj keď často krát úplne zbytočne).
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…