Je to krásne auto však? Ten pekný Tigrí ksichtík, ostré línie. Peugeot to s dizajnom vie a 308 je toho skvelým príkladom. Vrcholnou motorizáciou je PHEV 225.
225 koní v kompakte? Stačí.
Zaskočený mohol zostať aj Pán v asi Dieselovej (predsalen sme na Slovensku) Giulii na R1, ktorého sa Peugeotka s fúkaným 1.6 THP a baterkou vzadu držala aj pri dynamickom zrýchlení 130 – 180 km/h. Ale prečo? No jednoducho.
225 koní, 360 Nm, 8 stupeň AISIN s krátkymi prevodovými pomermi. Z 0-100 za 7.2 sekundy a maximálna rýchlosť 235 km/h. To sú základy dynamicky veľmi slušného zvezenia. Hot-Hatch to síce nie je, ale ako GT-čko je to skvelé a tak sa aj volá vrcholná výbava GT-Line.
Ako GT sa Peugeotka 308 správa aj v oblasti podvozku. Pri GT je podstatou aj pohodlie podvozku, a to Peugeot 308 má. Som prekvapený ako auto s tak nízkou svetlou výškou môže hltať nerovnosti tak ako Peugeot 308. Pritom ani nepoužíva adaptívne tlmiče. Vďačiť za to bude mäkším tlmičom a pevnejším pružinám, keďže auto má pri ostrých zmenách smeru citeľnejšie náklony, no zároveň dáva vodičovi dostatočne vedieť o povrchu cesty a zbytočne nepláva na zmenách sklonov ciest, či kompresiách.
Pri pohodovom jazdení je neoceniteľné ticho v kabíne, ktoré som pri 130 km/h nameral na hodnote iba 51 dB. V spolupráci s kvalitným audiom je to príjemný zážitok, a aj pri hudbe off sa netreba namáhať. Výborné.
V zákrutách tiež poteší dobré vyváženie vozidla, o ktorom niečo hovorí už aj umiestnenie motora a batérie. Motor jemne pred osou predných kolies, batéria jemne za osou zadných kolies. Taktiež má Peugeot 308 veľmi nízke ťažisko, pretože leží dosť blízko ku povrchu.
Vďaka tomu je jazdný zážitok s vozidlom, ktoré váži cez 1700 kilogramov aj v zákrutách veľmi dobrý. Treba preklenúť počiatočný náklon, ktorý tam je, nech sa vozidlo usadí a potom krásne sedí. Ovládate ho cez akurát vyvážené riadenie, ktoré je presné a dobrou dávkou spätnej väzby.
Posed za volantom je tiež skvelý. Jednak preto lebo auto je položené vskutku nízko a aj pomer posedu k vrchnej osi prístrojovej dosky je veľmi dobrý. Sedadlá sú typické Peugeoťácke príplatkové AGR. Bočná opora slabšia, ale priľnavosť tkaniny skvelá a tú slabšiu laterálnu oporu nahrádza fantastická masážna funkcia.
Keď je však čo vytnúť zo zážitku, tak je to brzdový pedál. Je vskutku mäkký a jeho naladenie medzi regeneratívnym a frikčným brzdením nie je ideálne. Často krát treba pri dobrzďovaní ešte prišliapnuť pedál.
Plug-In hybridný pohon vo vrcholnej verzii možno nie je pre každého, v realite je to ale len otázka zvyku. Pretože ako všetko, má svoje výhody aj nevýhody.
Jednou z výhod je možnosť jazdy po meste na čisto elektrický pohon, a tak neskracovať servisné intervaly motora, kvôli voľnobežnému duseniu sa v mestských kolónach počas cesty DO/Z práce.
Energiu v meste čerpá z relatívne veľkej 12.4 kWh batérie. Tá mi na auto s 40 000 najazdenými kilometrami pri plnom nabití poskytla najvyšší udávaný dojazd 47 kilometrov, ktorý je v mestských možnostiach reálne dosiahnuteľný. Pri jazde čisto na elektrinu som dosiahol výsledok 15.6 kWh/100km, na PHEV dobrý údaj.
Dobitie batérie prebieha prostredníctvom AC konektoru s časom z 0-100% za 2h 20min a výkonom 7.4 kW (za príplatok 500€)
Pri kombinovanej jazde s vybitou batériou má Peugeotka spotrebu 6.5 l/100km a snaží sa používať batériu na rozjazdy. Avšak všimol som si, že pri vybitej batérii, kedy sa snaží jazdiť ako obyčajný Hybrid, nefunguje tak perfektne ako príkladný pohon Hondy. Byť takéhoto fungovania, aj jazda s vybitou batériou po meste by znamenala 4-5 l/100km, nie 6.5-7.5l/100km počas studenej rannej prevádzky.
Plug-In Hybridný účel však zvláda veľmi dobre a so cťou. Veľkým mínusom v oblasti celkového dojazdu je však palivová nádrž s objemom len 40 litrov. To pri vybitej batérii a spotrebe 6.5 l/100km znamená matematický dosah „len“ 615 kilometrov.
Začnem pozitívom a tým je kufor, ktorý ponúka slušných 548 litrov a 1574 litrov so sklopenými sedadlami. Potešili aj sieťky na bokoch, háčiky, páčky na sklopenie operadiel a kvalitný koberec.
Skromnejšie to bolo s miestom na zadných sedadlách, kde som viezol jednak vysokého otca, ale aj nižšieho známeho z Talianska. Obaja zhodnotili prekvapenie nad tým ako tak dlhé auto môže mať vzadu málo miesta. Je to pravda, priestor na zadných sedadlách je menší, a to aj napriek rázvoru vozidla až 2.73m .
Postavy vyššieho vzrastu ako ja musia kolená umiestniť po bokoch operadla pred nimi a na hlavu je to pri výške 1.89m LTT (LenTakTak) a stiesnenejší príde priestor aj na šírku, 5 osôb sa už bude tlačiť. V oblasti kolien by pomohli užšie operadlá, v dnešnom automobilovom priemysle však sú masívne predné sedadlá vcelku časté, samozrejme chápajúc technológie aké skrývajú, v tomto prípade aj masážna funkcia.
Peugeot 308 je ako celok veľmi slušné auto a pri zvezení s ním treba uznať, že prémiovú konkurenciu má na dosah po viacerých stránkach.
Jednoznačne najlepšou je dizajn vozidla, brilantný. Ale aj spracovanie technológii, kvalita zobrazenia cúvacích kamier, odhlučnenie, audiosystém, kvalita kobercov a nakoniec aj výkon a jazdné schopnosti vozidla, ktoré sú veľmi dobrým vyvážením medzi komfortom a športovosťou. Dovolím si povedať že na každodenné jazdenie príjemnejšie ako nemecké vyváženie od VW či Audi, pretože Peugeot je komfortnejší, a to sa na naše cesty hodí.
Medzi nevýhody vozidla patrí menší priestor pre zadných pasažierov a vskutku nízky objem palivovej nádrže iba 40 litrov, ktorý vie byť napriek dobrej efektivite pohonu úprimne trochu otravný.
Celkovo ale veľmi príjemné auto na používanie.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…