MG5 chce byť ľudovým elektro kombíkom. Jeho efektivita je napriek veku modelu vynikajúca.
V dnešnom plátku sa pozrime na to, ako funguje recept: Elektro+Kombi. Týmto vozidlom je už nie tak nový MG5. V aktuálnom svete, kde vládnu SUV, je to jediné dostupné elektrické kompaktné kombi. Toto kombi ponúka kufor v objeme 578 až 1367 litrov. Čo je slušné. Na dnešné pomery a tým že sa jedná o EV je MG5 pomerne ľahký. Konkrétne iba 1675 kilogramov.
Na svoj vek poteší aj pokročilá technológia batérie NMC pri vyššej výkonnostnej verzii. Tá slabšia má LFP batériu. Rozdiel je aj v kapacitách. Kým tá nižšia má NET 48.8 kWh, testovaná vyššia má 57 kWh. Čo sa výkonu týka, dostanete 156 koní pre menšiu batériu alebo 177 koní pre väčšiu, a 280 Nm krútiaceho momentu v oboch prípadoch.
Po dynamickej stránke musím jednoznačne odporučiť 177 koňovú verziu. Jej výkon bol pre auto akurát postačujúci, maximálna rýchlosť je slušných 187 km/h a zrýchlenie na 100km/h za aktuálne ľudových 8.3 sekundy. Verzia so slabšími 156 koňmi by už bola viac pre kľudnejších vodičov a pri naloženom vozidle by bol dojazd viac zasiahnutý.
MG udáva pre testovaný model kombinovaný dojazd 400 kilometrov. Realita bola, najmä s ohľadom na vek modelu uspokojujúca. Celotýždňová spotreba na 916 kilometroch bola IBA 16.7 kWh/100km kombinovane. Matematicky to znamená priemerný reálny dojazd 341 kilometrov, čo je veľmi dobré! S MG5 je tiež možné jazdiť diaľnice, za 18.7 – 20.2 kWh/100km a to pri spaľovacom tempe 135-140 km/h. Na diaľnici to tak predstavuje dobijanie v rozmedzí každých 282-304 kilometrov.
V ohľade dojazdu sa tento normálne vyzerajúci kombík preukázal vo veľmi dobrom svetle. V tejto efektivite mu okrem batériovej technológie pomáha aj elektromotor s 8 vrstvami vlásenkového vinutia cievok. MG tvrdí, že oproti obvykle používaným elektromotorom je o 30% účinnejší.
Nabíjanie sa vykonáva vpredu, čo je dobré umiestnenie pre nabíjací konektor. Maximálny uvádzaný nabíjací výkon je 87kW, čo znie ako málo, napriek tomu trvá nabíjanie 10-80% za 35 minút. Dosiahnutý najvyšší nabíjací výkon v TESTE bol 86 kW. Nechýba ani funkcia pred-kondiciovania batérie pred nabíjaním.
Podvozok MG 5 je komfortný, ALE jazdné vlastnosti aj koncepcia veľmi pekne vyvážené. Ku komfortu prispievajú aj pneumatiky 205/55 R16. Pochváliť však možno najmä príjemné správanie v zákrutách, opieranie sa o zadné vonkajšie koleso, nízku úroveň nedotáčavosti a príjemný pocit z vedenia vozidla vďaka slušne zvládnutej koncepcii, kde vodič sedí relatívne ďalej od predných kolies, za polovicou rázvoru auta, ako to pri šoférskych autách býva. Prispieva to tiež komfortu jazdy na povrchu so zmenou úrovní/vlnovkách.
Riadenie je preposilované a trochu odizolované od cesty, na druhej strane disponuje ale silnejšou úrovňou odporu a primerane nastavenou rýchlosťou. Príjemný je tiež posed vodiča vo vertikálnom smere, sedí sa nízko pomerne ku prístrojovej doske. Látkové sedadlá sú príjemné, mäkkšieho charakteru a vodič je obklopený minimalistickým interiérom s peknými modrými akcentmi. Všetko podstatné je po ruke a funkcií v stredovom displeji nie je priveľa, takže sa vodič nestráca v rôznych menu a pod-menu.
Akciová cena 38 100€ je na pomery elektro-vozidiel očakávaná. Model MG5 však začína od 34 300€, pričom rozdiel medzi nimi vyzerá byť najmä v batériovej technológii.
Jedná sa o vskutku príjemné a proste normálne rodinné elektro, ktoré disponuje veľmi dobrou technológiou, ktorá mu umožňuje veľmi dobrú efektivitu aj z neveľkej 57 kWh batérie.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…