Kia EV6 Long-Range sa preukázala ako výborný elektromobil. Po jazdnej stránke je tiež ohromne pohodlná a slušne schopná aj pri zrýchlení tempa na kľukatých cestách.
Myslíte si že existuje niečo ako EV Grand Tourer? Ja si myslím že áno a testovaná KIA EV6 Long-Range sem jednoznačne patrí. Grand Tourer, teda auto na dlhé cestovanie by malo kombinovať elegantný a dôstojný vzhľad, dostatočnú praktickosť, vysoký komfort, úctyhodnú dynamiku a dobrý dojazd je len plusom. KIA EV6 všetky tieto aspekty spĺňa.
Jej vzhľad je krásny. Nielen že zachováva tvár s charakterom zvieraťa vpredu (čo už tak nie je pravda po dnešnom predstavení faceliftu) ale jej dizajn je veľmi originálny. Originalitou sršia najmä malé krídelká na vrchu C-stĺpikov v ktorých je integrované osvetlenie, v noci dodávajúce pocit luxusu. Originálnym je sú aj zadné svetlomety, prepojené v tvare elipsy s blikaním smerovky v spodnej časti a dokonca zaujme aj cúvacie svetlo vytvorené do tvaru trojuholníku s niekoľkých jednotlivých LED častí. Je to nádherné auto.
z pohľadu samotnej koncepcie a aerodynamiky. Všetko začína krátkym previsom vpredu, kde ale je uložené elektrické ústrojenstvo a teda nejaká hmotnosť. Tej však dobre kontruje uloženie predných pasažierov ďalej od predných kolies čo na jednej strane vyvažuje ústrojenstvo pred prednými kolesami hmotnosťou prístrojovej dosky a pasažierov na tej opačnej. Z druhej strany má vplyv na veľmi dobrý komfort vodiča a spolujazdca, pretože nesedia tak povediac na predných kolesách. Sedí sa tiež veľmi nízko, čo prospieva nízkemu ťažisku spolu s batériou a veľmi dobrému jazdnému pocitu vodiča skutočne ako v šoférsky zameranom aute.
Nasleduje rázvor s dĺžkou ohromných 2.9 metra. Toto nemá vplyv len na výnimočne vysoký komfort posádky vpredu aj vzadu kvôli dlhšiemu času, ktorý ubehne medzi kontaktom predných a zadných kolies s nerovnosťou ale aj na výbornú smerovú stabilitu vozidla v rýchlych tiahlych zákrutách. Rovnako dobrá je aerodynamika s odporom len 0.28 Cx, čo je veľmi dobré. KIA EV6 k tomu pomáha dlhé telo s klesajúcou líniou strechy, typicky elektricky plná predná časť bez mriežky, zaoblené predné okno a disponuje aj kľučkami dverí, ktoré sa skryjú do tela profilu, aby maximalizovali bočnú aerodynamiku vozidla a taktiež všetky disky ku EV6 sú aerodynamicky optimalizované.
má za úlohu v zákrutách krotiť 2090 kilogramov ťažké auto. Je to podvozok typickej koncepcie McPherson/Multilink vpredu/vzadu. Máme tu taktiež klasické tlmiče a pružiny. Kia zvládla naladenie podvozku na výbornú. Poďme si ho bližšie rozobrať. Vpredu disponuje KIA EV6 výrazným pozitívnym casterom, čo znamená dobrú spätnú väzbu cez volant a prirodzene tuhšie riadenie. Negatívne odklony kolies sú tiež viditeľné s výraznejším odklonom kolies zadnej nápravy, ktoré taktiež disponujú nastavením toe-out, ktoré pomáha v zlepšovaní jazdných vlastností práve v zákrutách dodávaním vyššej smerovej stability.
Pre toto všetko ako súhrn jazdí KIA EV6 v zákrutách nádherne. Je stabilná, precízna a presná. Váhu šofér ucíti až pri strate priľnavosti, ktorú možno docieliť vypnutím trakčného systému a síce v aute bol pohon AWD, vedel preferovať zadok a na výjazdoch je možné zavrtieť chvostom. Šofér sa v EV6 cíti ako v šoférsky zameranom aute a to je podstatné. Napriek tomu však nie je neprimerane tuhá, práve naopak komfortná, má mäkkšie naladenie tlmičov.
Model Long Range vyplývajúc už z názvu má za účel poskytnúť vyšší dojazd, ktorý KIA udáva na hodnote 506 kilometrov (nenašiel som či kombinovane alebo v meste). Batéria má hrubú kapacitu 77 kWh, z čoho použíteľných je 74.5 kWh. Verziu Long Range je možné si zakúpiť s pohonom výhradne zadných (229 koní) alebo testovaných všetkých kolies (326 koní). Ak hľadáte maximalizáciu dojazdu, jednoznačne odporúčam práve pohon iba zadných kolies. Takáto EV6 je ľahšia a má tak lepší dojazd a navyše s pohonom iba zadných kolies vie byť šoférsky ešte intenzívnejšia ako pohon AWD.
Výkon štvorkolky AWD 326 koní a 650 Nm je však veľmi lákavý. Na stovku to zvládne už za 6.2 sekundy a dynamika pre predbiehanie je výborná. Okamžitá dostupnosť krútiaceho momentu je podstatná a robí tiež radosť pasažierom z pocitu zatlačenia do sedadiel. Potešil tiež prijemný, vážny, reproduktormi generovaný zvuk v režime SPORT.
Batéria je schopná nabíjania sa 400V/800V. V druhom prípade nabíjací výkon maximálne dosiahne 235 kW. V praxi to znamená že s predhriatou batériou sa EV6 dokáže nabiť zo 14-87% za iba 24 minút! Pri chladnej batérii to však je o niečo dlhšie 14-81% za 32 minút. Na auto, ako celok predstavené už pred nejakým časom fantastický výkon.
Už nejaký čas som rozhodnutý, že sa ku elektromobilom nebudem správať ako ku postihnutým a snažiť sa jazdiť na čo najlepšiu spotrebu (pokým by som nesúťažil) ale snažiť sa priniesť realitu, ako pri jazdení so spaľovacím autom. Odchýlka v reálnom dojazde EV je realite nevyhnutná. Musím však povedať, že reálny dojazd KIA EV6 LR mi prišiel veľmi rešpektu hodný. KIA EV6 dokáže medzi nabitiami prejsť vzdialenosť 304 kilometrov pri spotrebe 23.8 kWh/100km. Pri čisto diaľničnej jazde si EV6 vypýta 25.1 kWh/100km čo znamená že pri dlhej cez-európskej jazde si vypýta dobiť každých 296 kilometrov.
Na koniec je KIA EV6 aj veľmi praktickým rodinným autom. Komfort vzadu je neskutočný. Zadní pasažieri si vedia takmer až ľahnúť vďaka nastaveniu sklonu zadných operadiel. Priestor na nohy je rozľahlý a krásnym dotykom sú výduchy ventilácie z B-stĺpikov aj konektory nabíjanie na krajoch predných operadiel. Kufor za zadnými sedadlami má 490 litrov, nízku nakladaciu hranu a široký vstupný otvor, je teda vskutku praktický.
Z pohľadu posedu vpredu musím vyzdvihnúť najmä štartovacie tlačidlo nasmerované na vodiča, malý displej s prepínaním medzi ovládaním klimatizácie a multimediálnymi skratkami pre displej infotainmentu vyššie, skvelými informáciami pri uspatom stredovom displeji o jazde ako aj najpodstatnejšími informáciami počas nabíjania na vodičovom displeji. Sedadlá sú tiež pohodlné a vedia podržať. Navyše materiály a dizajn navôkol sú veľmi kvalitné a prémiovo spracované.
KIA EV6 Long-Range je jednoznačne prívetivým autom. Nielen že dokáže zaujať ako auto, svojimi jazdnými vlastnosťami skombinovanými s komfortom aj praktickosťou ale je aj veľmi dobrým elektrickým vozidlom so spoľahlivým dojazdom aj odhadom dojazdu na cestách. Samozrejme elektromobily sú pre ľudí, ktorých elektrické autá fascinujú a preto ak ste jedným z nich, určite si EV6 doprajte. Osobne by som však siahol po verzii so zadokolkou aj napriek jej nižšiemu výkonu.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…