Stredne veľké SUV, ktoré skvelo jazdí a má výbornú spotrebu. Honda ZR-V je príkladne vyvinuté SUV.
Príchod Hondy ZR-V na Európsky trh je zaujímavým príbehom, pretože model bol pôvodne plánovaný pre Ameriku a aj sa predáva ako model HR-V. Keďže u nás v Európe ale HR-V máme, je skvelé a predstavuje inú kategóriu SUV, musela Honda vymyslieť nové meno, a tak máme na trhu ZR-V.
Auto je svojimi rozmermi podobné Honde CR-V, v každom aspekte však o málo menšie. Tiež má viac aerodynamický tvar s odporom vzduchu len 0.28, ktorý podporuje aj predlžený strešný spojler.
Treba povedať že ZR-V vyzerá na SUV fantasticky. Takmer rovnako dlhé previsy vpredu a vzadu. Predné svetlá svetelným podpisom pripomínajúce Lamborghini Urus a aj veľmi pekná klesajúca a zaoblená zadná časť vozidla.
V interiéri vytvára príjemný dojem kompaktné čelné sklo a perfektne zhotovený interiér. Stredový tunel je masívny s kreatívne vytvoreným odkladacím miestom. Na jeho každej strane sú nabíjacie porty USB, jeden pre multimédiá, druhý pre rýchlonabíjanie telefónu. Celková ergonómia interiéru je skvelá, zhotovenie na výbornej úrovni. Je to jednoducho skvelé miesto na trávenie času.
Čo však robí zo ZR-V na pomery SUV fantastické vozidlo je však jeho Pohon a Podvozok.
Honda ZR-V je hnaná rovnakým pohonom ako Honda Civic e:HEV. Je tu teda 2.0l štvorvalec s najvyššou tepelnou účinnosťou až 41% a výkonom 141 koní + elektromotor. Dokopy táto sústava dodáva vozidlu výkon 184 koní a až 315 Nm.
Honda ZR-V tak zrýchli 0-100 za 7.8 sekundy, čo je na 1875 kilogramov vážiace vozidlo vskutku pôsobivé. A dynamika nikdy nechýba, aj preto, že auto sa pocitovo väčšinu času hýbe pomocou elektromotoru, takže okamžitá reakcia pri predbiehaní je tu zaručená.
V čom však pohon exceluje, a podľa môjho názoru robí Hondu ZR-V pre používanie rozdielovým autom je efektivita. Po meste sa dá jazdiť za fantastické 4.0 l/100km. Predpisová jazda po diaľnici znamená spotrebu 6.6 l/100km, kým svižnejšie diaľničné tempo zaznamená už viac SUV-idných 7.5 l/100km. S ohľadom na veľkosť a váhu auta však stále skvelý údaj. Do karát hrá aj veľká 57 litrová nádrž, takže s autom je v realite možné prejsť pri normálnom jazdení na jednu nádrž 850 – 900 km. PERFEKT.
Honda ZR-V pocitovo jazdí tuho a zákruty jej chutia, až som sa musel pozrieť či vpredu nepoužíva lichobežníkové zavesenie. Nepoužíva. Honda ZR-V drží v zákrutách zavesenie MacPherson vpredu, kým vzadu disponuje zavesením Multilink. Kým jazda na vozidle nie je nepríjemne tvrdá, Honda ZR-V je jednoznačne tuho nastavené vozidlo, ktoré skvelo kopíruje cestu a informuje vodiča o jej povrchu. Nastavenie pružín má však mäkkší charakter, takže dotlmenia výtlkov a zoskokov na cestách sú príjemné.
Pri prejazde zákrutou poteší aj dobré vyváženie vozidla v pomere 58:42. Pri prejazde zákrutou potešujú nízke laterálne náklony vozidla pri zmenách smeru, vysoký limit priľnavosti a skvelé spojenie vodiča s autom na pomery SUV.
Riadenie je vskutku komunikatívne, presné a výborne nastaveným prevodom 12.7:1 a 2.4 otáčkami medzi maximálnym natočením. Posed za volantom je taktiež výborný, v tom sa na súčasné Hondy akejkoľvek kategórie dá spoľahnúť. V pomere k prístrojovej doske sa dá sedieť vskutku nízko, ponorený do interiéru, stále však s veľmi dobrým výhľadom.
Honda ZR-V je až prekvapivo dobre jazdné SUV.
Ako SUV poteší aj tých čo hľadajú po stránke priestrannosti. Najmä vzadu je to vysoká trieda pohodlia s rozľahlým priestorom pre nohy, aj vďaka rázvoru 2.65 metra. Nechýbajú USB-C konektory, a sklápateľná lakťovka s držiakmi na poháre. Samozrejme ani ISOFIX na zadných sedadlách a preň domyslený vysoký uhol otvárania zadných dverí.
Batožinový priestor ponúka 370 litrov alebo 1921 litrov po sklopení zadných sedadiel. Riešenie Honda Magic Seats sa v tomto modeli nenachádza.
Honda ZR-V je SUV, ktorého devízou sú najmä jeho skvelé jazdné vlastnosti, nadpriemerná dynamika a extrémna efektivita. Je to vozidlo, ktoré je ideálom na každodennú ekonomickú prevádzku aj dĺžku dojazdu na natankovanie.
Jeho slabšou stránkou je jedine v základnom usporiadaní menší batožinový priestor.
Celkovo však na SUV výborné vozidlo.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…