Nový Ford Tournero Courier prináša lepšiu praktickosť, viac miesta a sympatickejší vzhľad než predchodca, pritom jazdí ako osobák a je príjemne efektívny (aj bez dieselu).
Hodnotenie: 8.5/10
Rodinné dodávky mali vždy skôr vybraný trh svojich zákazníkov. V dobe keď u rodín fičali kombíky boli ponukou v pozadí pre vybraný typ ľudí, ktorí nepotrebujú všetko v jednom aute, ale preferujú tú praktickosť pre rodinu na výlety. Rovnako sú na tom aj v dnešnej dobe, kedy zákazníci prevažne siahajú po vozidlách C-SUV či D-SUV. Avšak mierny vzostup v obľúbenosti tu je a je dôsledkom prostého zvýšenia atraktívnosti tejto triedy auta. Dôkazom toho je aj dnešný ašpirant: Ford Tourneo Courier (výbava Active).
Druhá generácia MPV Ford Tourneo Courier je kompaktnejšia verzia Tourneo Connect, ktorý má dlhoročnú tradíciu. Courier prišiel prvý krát v roku 2014 s faceliftom v 2018. Novinka teraz čerpá zo spolupráce VW/Ford. Ford naviac zapracoval na kľúčových aspektoch vozidla, aby ešte viac pritiahol rodiny.
Tým najviac viditeľným je dizajn. Predná maska pôsobí milo ako charakter z detského animáku a príplatková kontrastná strecha dotvára štýlovosť, hravosť a jedinečnosť auta. Tourneo Courier je dodávka za ktorou prekvapivo ľudia otáčajú hlavami, presne opak toho, čo by človek pri kúpe rodinnej dodávky čakal. Navyše vo výbave Active s prídavným oplastovaním je pripravený na dobrodružstvo aj prejazd kríkmi na ceste za ním.
Presne tak. Preto Ford VÝRAZNE zväčšil batožinový priestor z 395 na 570 litrov (+ 175 LITROV). Nielen to, ale pri jeho používaní na prácu je rozchod medzi zadnými blatníkmi kolies vnútri široký na EUROPALETU a sklopenie zadných sedadiel sprístupní až 2162 litrov priestoru na prenos predmetov.
Rodinu ďalej potešia posuvné dvere na oboch stranách pre ľahký prístup na manipuláciu s autosedačkami. Následná praktickosť pokračuje vpredu. Tu vynikajú dva úložné priestory na vrchu palubky, ohromný box nad hlavami predných pasažierov a aj rozľahlé boxy vo dverách, ktoré nejaká 2 litrovka nezaskočí..
Tourneo Active je dostupný s 1.0 EcoBoost spojeným buď s MANUÁLOM alebo DVOJSPOJKOVÝM AUTOMATOM. Motor má 125 koní a 200 Nm (medzi 1750-2500 ot.) Litrový trojvalec v rade zaskočil svojou príjemnosťou a ťahom od spodu. Motor sa prejavuje na trojvalec nezvyčajne dobrým pocitom slušného nástupu krútiaceho momentu od spodu. Vytvára tak pohodové jazdenie bez potreby stláčať plyn hlboko a vytáčať motor. Zaujal tiež nízkou úrovňou vibrácií voči konkurenčným motorom.
Motor zaujal tiež nízkou spotrebou. Bez zaťaženia je možno jazdiť aj za 6.5 l/100km, čo je s ohľadom na tvar MPV, výšku auta aj prudké ukončenie strechy ako aj veľké bočné plochy pôsobivé. Nádrž má objem 45 litrov, číselne to nie je veľa, ale z používateľského hľadiska to nebol vôbec problém, ako by človek teoreticky mohol očakávať.
Prevodovka DCT je výberom skutočne len pre tých, ktorí chcú komfort bez radenia, nakoľko na rozdiel od osobákov Ford neponúka manuálny režim. Čo však ponúka naviac je režim L (LOW) vhodný pre prípad jazdy náhodným terénom na výlete. Automat však funguje celkovo slušne. Výhrady v radení by boli iba minimálne a pri rodinnom aute nepodstatné. Stupne radí rýchlo, ostro, často zvolí vhodný stupeň aj pre stúpanie a pre diaľnicu je super, že je aj 7-čka.
Ford Tourneo Courier má podvozok s jednoduchou vlečenou nápravou vzadu. Inžinieri Fordu však podvozky vedia robiť, a rodinné MPV nie je výnimkou. Nastavenie tlmičov a pružín dodáva vozidlu pocit ľahkosti na ceste a nevadí mu ani horší povrch. No a aby schopne zatáčalo, perfektne nastavili geometriu kolies. Výrazné negatívne odklony na oboch nápravách a na tej zadnej aj výrazné odchýlenie kolies toe-out. Toto dokopy znamená vysokú stabilitu zadnej nápravy a to aj v prípadoch nerovnosti v zákrute. Predná časť je tiež ochotná zatáčať síce riadenie je preposilované a miestami priľahké.
Tourneo však možno označiť ako MPV, ktoré jazdí zákrutami ako osobák. Inižnieri odviedli veľmi dobrú prácu na podvozku vozidla.
Výbavy sú: Family, Titanium a Active.
Family štartuje na 20 290€.
Active od 23 808€, ale ak chcete automat, tak ten je 1800€ príplatkom.
Testovaný kúsok vyšiel na 27 420€
S touto cenou sa jedná o rodinného zabijaka SUV, keď si vezmete do úvahy, že za slušné vybavené SUV bez problémov zaplatíte aj cez 35 000€. Pomer ceny k úžitku je tak pri Tourneo rozdielový a pritom sa jedná o rodinne omnoho všestrannejšie vozidlo, než kde-aké SUV.
Skvelo vyzerá, super jazdí, veľa nežerie a mnoho sa do neho zmestí.
Zaslúži si vysoké Hodnotenie : 8.5/10
Biela strecha: +348€; LED denné svietenie: +228€; Automatická klimatizácia + peľový filter: +300€; Sada Winter (sedadlá a volant): +468€; Obvodový alarm aj so senzorom proti náklonu: +540€
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…