Škoda tak ako sa dalo čakať prináša aj ku novej Fabii obľúbenú verziu Monte Carlo, ktorá má byť náhradou pre tých, ktorí by si inak kúpili RS…
Škoda Fabia Monte Carlo prináša dynamicky vyzerajúci vzhľad, inak je to proste Fabia. Čo táto úprava vzhľadu zahŕňa? No samozrejme kopu častí vozidla lakovaných v lesklej čiernej ako maska chladiča, kryty bočných zrkadiel alebo difúzor zadného nárazníku.
Tieto čierne doplnky môžu byť zosúladené aj s čiernymi 17 palcovými kolesami Procyon s aerodynamickými krytkami. Na želanie aj s väčšími 18-kami Libra.
Športovo ladené úpravy pokračujú aj vo vnútri vozidla s prístrojovou doskou v karbónovom vzhľade, rozsiahlym použitím červeného prešívania či trojramenným športovým volantom za ktorým umiestnený digitálny prístrojový štít obsahuje nový, znovu športový dizajn prostredia Monte Carlo. Vodič sedí v športových sedadlách s integrovanými hlavovými opierkami.
Pod športovou pozlátkou sa však skrýva normálna Fabia. Jedinou funkčnou športovou úpravou je o 15 mm nižší športový podvozok, ktorý je možné dostať aj ku štandardnej Fabii. Pod kapotou sa preto nič nové neudialo. Nadalej tu tlčú motory 1.0 TSI a 1.5 TSI EVO s výkonmi 95, 110 (1.0 TSI) a 150 koní (1.5 TSI). Automat DSG DQ200 je taktiež dostupný ako aj aktuálne k výkonnejšiemu 110 koňovému trojvalcu a vrcholnej 1.5 TSI.
Ak však hľadáte malé auto, ktoré síce nenesie prívlastok hot-hatch výrobca však k jeho športovo vyzerajúcej verzii poladil aj charakteristiku podvozku, určite by ste sa mali obhliadnuť po Toyota Yaris GR Sport. Kto rád manuál, tak Renault Clio RS Line s novým vrcholným motorom TCe140 a 6 stupňovým manuálom odvedie prácu skvelo. Fabia je pre tých, ktorí chcú Nemeckú techniku v známej a dôveryhodnej značke a športový vzhľad.
Foto: Škoda