Škoda Enyaq Coupé iV: Nová najdrahšia Škodovka

Nová Škoda Enyaq Coupé iV prichádza priamo aj vo verzii RS s 300 elektrickými koňmi.

Približne po roku od predstavenia Škody Enyaq dnes Škoda predstavila svoj nový vrchol ponuky. Je ním elektrické SUV Enyaq Coupé iV, zároveň bez ďalšieho čakania predstavili verziu RS.

Enyaq Coupé RS je prvé elektrické „eresko“

Enyaq tak bude poháňaný tromi motorizáciami, a to iV80 a iV80x a RS. Obe sú skombinované so 77 kWh batériou. Slabšia 80 má pohon zadných kolies a výkon 204 koní, 310 Nm, na stovku tak zrýchli za 8.7 sekundy. Nad ňou je 80x s pohonom všetkých kolies, 265 koňmi a 425 Nm vďaka ktorým už stovku dosiahne za svižnejších 7 sekúnd. Na vrchole tak stojí RS, ktorá z rovnakého hardvéru ako 80x doluje až 299 koní a 460 Nm, na 100 km/h zrýchli už za čas neďaleko teritória hot-hatchov a to 6.5 sekundy. Maximálna rýchlost je 180 km/h v prípade verzie RS a 160 v prípade menej výkonných motorizácií.

Vďaka viac aerodynamickej karosérii kupé, aktívnym žalúziám chladiča a iným aerodynamickým drobnostiam ma auto nižší odpor vzduchu s hodnotou 0.234 cd. Aj vďaka nemu má v najslabšej verzii 80 dojazd do 545 kilometrov.

V čom sa Enyaq Coupé RS líši

Verzia RS dostane ako štandard 20 palcové disky kolies s inýmy aero puklicami po vzore Kodiaqu. Ď poznávacím znamením rýchlej verzie sú detaily v lesklej čiernej farbe, námatkovo je to mriežka masky, lišty na bokoch alebo nápis na dverách batožinového priestoru. Ten pojme 570 litrov batožiny, teda o 15 litrov menej ako klasický Enyaq. Pre „ereso“ je tiež štandardná svietiaca maska Crystal Face so 131 svetelnými diódami, za ktorú sa v nižších verziách pripláca. Hlavné svetlomety tiež môžu byť vybavené technológiou MATRIX LED.

Lepší management batérie vďaka novému softvéru

Podstatnou novinkou je, že Enyaq Coupé bude od počiatku vybavený novým systémovým rozhraním ME3. Medzi jeho hlavné novinky patrí lepšia správa vysokonapäťového akumulátoru a režim starostlivosti o batériu. Nový softvér teda spúšťa reguláciu teploty batérie pri nízkych vonkajších teplotách skorej, teplotu teda systematicky a priebežne monitoruje a upravuje. Predtým dokázal len zapnúť a vypnúť ohrev batérie. Vďaka tejto novej funkcii tak batéria bude rýchlejšie v ideálnom teplotnom okne, čo autu zabezpečí rýchlejšie nabíjanie a optimalizuje rekuperáciu aj výkon. Toto nové rozhranie bude neskôr dostupné aj pre majiteľov Škody Enyaq prostredníctvom aktualizácie.

Enyaq Coupé by mal byť vybavený aj výkonnejším rýchlo nabíjaním, síce Škoda oficiálny údaj neuviedla. Auto bude schopné sa nabiť z 10 – 80% len za 29 minút. Pri nabíjaní cez wallbox s výkonom 11kW to zaberie 6 – 8 hodín.

Vodiči isto ocenia tiež možnosť jednoduchšie vypnúť udržovanie v jazdnom pruhu, ktoré nájdu v záložke Obľúbené. Škoda tiež poukazuje na vyšší jas a kontrast displeja cúvacej kamery. Novinkou je taktiež systém Asistovaná Jízda 2.5, ktorý kombinuje niekoľko asistentov a tak dokáže vozidlo udržovať v pruhu, zastaviť a znovu rozbehnúť. Automatický parkovací asistent si tiež dokáže zapamätať Váš manéver pri parkovaní do úzkeho dvora domov a následne ho opakovať.

Takže toto je nový Enyaq Coupé, teraz si už len treba počkať na slovenský cenník. Za tento model však prepokladáme príplatok v rozmedzí 2-4 tisíc EUR.

My veríme, že sa Nám podarí dostať sa aj k verzii RS a vyskúšať ju v našom rankingu UpShifter Hot Lap.

Foto: Škoda-Auto

Related posts