Prvé jazdy

Rýchlotest Volvo XC90 a V60 CrossCountry

Prvá skúsenosť s Volvom

Po pár hodinách tatranskej turistiky som sa odmenil testovacími jazdami Volvo na Štrbskom plese.  Po vypísaní a podpísaní pár papierov v lobby hotela Kempinski som dostal do ruky krásne spracovaný obdĺžnikový kľúč od novej XC90. Konkrétne model XC90 B5 AWD.

Pred hotelom stálo pár áut značky Volvo, napr. XC40, XC60 a aj svetlo modré XC90 ku ktorému som sa blížil. Veľmi som sa tešil lebo som nikdy predtým nemal možnosť šoférovať Volvo. A už vôbec nie vlajkovú loď Volva (v rámci hierarchie, nie motorizácie) s výnimkou Polestar 1. Po otvorení mohutných dverí môj zrak padol na snehovo biely interiér so svetlohnedým drevom. Pár sekúnd som obdivoval interiér okolo seba, nastavil som si posed aj volant a mohol som štartovať.

Zaujalo ma samotné štartovanie, vo veľkej väčšine súčasných nových áut sa štartuje na gombík ale vo Volve nie. Na stredovej konzole je otočný ovládač ktorým sa štartuje. Taktiež je kvalitne spracovaný, kovový s diamantovým vzorom. Sedačky teda vlastne kožené kreslá nemali chybu okrem farby, boli biele ako zvyšok interiéru tak v budúcnosti sa bude musieť majiteľ dostatočne starať. Samozrejme uprostred palubnej dosky sa nachádza 12.3 palcový displej, ktorým sa ovláda takmer všetko vrátene klimatizácie. Tento nový trend neobľubujem ale vo Volve bol dostatočne intuitívny.

Jazda plná pohody

Počas mojej krátkej testovacej jazdy som nemal možnosť sa viac pohrať s ďalšou ponukou obrazovky tak o tom nemôžem písať. Bohužiaľ to nebola jediná vec, ktorú som nestihol otestovať. Aj spotrebu nemôžem hodnotiť lebo za 30 minúť svižnej jazdy neodzrkadlí spotrebu pri mojom bežnom štýle jazdy. Kamarát internet pomohol a skutočná priemerná spotreba je 7,0 – 8,0l/100km. Pri svižnejšej jazde som mal okolo 10 litrov spotrebu.  Tak isto som sa nestihol pozrieť na batožinový priestor. Objem má malinkých 302 litrov v sedemmiestnej verzii a 680 litrov keď sa sklopí posledný  rad sedadiel. A keď sa sklopí ďalší rad tak objem narastie na ohromných 1856 litrov.   

K dispozícií som mal XC90 B5 AWD, to znamená dvojlitrový twin-turbo diesel s malým elektrickým generátorom . V číslach: 235 koní a 480 Nm plus približne 15 koní a 37Nm z 48v systému, z 0-100 km/h zvládne okolo 7,5 s čo je na veľké 2,2 tonové, rodinné SUV docela slušné. Samozrejme som si ten ťah motora moc neuvedomil kvôli výbornému odhlučneniu a komfortne nastavenému podvozku. K dizajnu nemám čo dodať, ako sa hovorí sto ľudí, sto chutí. Mne sa auto svojim dizajnom a celkovým postojom bezpečného rodinného SUV páči a robí dobré meno svojej značke.

Švédska scoutka

V ten deň som skúšal aj Volvo V60 CrossCountry. Zvýšený luxusný kombík som prevetral po rovnakej trase ako väčšie XC90. Okrem znateľne nižšieho posedu, menších rozmerov a inej farebnej schémy v interiéri som moc rozdielov nenašiel.

Prevedenie interiéru je takmer identické s XC90, ale v tomto konkrétnom V60 boli tmavšie farby, tmavé drevo a z môjho uhla to pôsobilo útulnejšie. Nebol tu kryštálový volič prevodovky, namiesto toho bola osadená tradičná páka ako v celej modelovej rade. Tú by som uprednostnil pred kryštálovou, lebo by som sa bál nevyhnutných šrabancov a bola by to škoda na aute skoro za 100 000€.

Naspäť k V60, ako som spomínal auto je nižšie, ľahšie tak som očakával, že sa to odrazí aj na jazde. A aj sa odrazilo. Nebolo to nič dramatické, ale prekvapilo. Auto držalo stopu v ostrých zákrutách vďaka pohonu všetkých kolies a aj decentne zrýchľovalo. Motor bol taktiež naftový volvácky dvojliter s dvoma turbami, tentokrát nastavený na 190 koní a presne 400 Nm s 8-stupňovou automatickou Aisin prevodovkou. Prejav motora bolo znateľnejšie počuť ako pri XC90, ale to sa dalo čakať.

V60 je v hierarchii nižšie tak nie je odhlučnené do takej miery, ale samozrejme je odhlučnené výborne na svoju triedu. Taktiež som nemal možnosť prezrieť si kufor ani infotaiment, a ani skúsiť jazdu na diaľnici kde by obe autá určite obstáli na výbornú. Pre mňa je najdôležitejšie ako sa cítim keď auto šoférujem, a obe Volvá vôbec nesklamali, priam naopak. Cítim z nich bezpečnosť, komfort, pohodu a o to značke Volvo ide v prvom rade.

Foto: Volvo

Test z roku 2020.

Martin Pipaš

Share
Published by
Martin Pipaš
Tags: volvoxc90

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

1 týždeň ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago