Prvé predstavené auto v roku 2022? Toyota Hilux GR Sport.

Toyota Hilux GR Sport bude vrcholnou verziou modelu Hilux. U pradajcov k dispozícii v Lete 2022.

Toyota Hilux je neodmyslyteľnou súčasťou aktuálne prebiehajúceho preteku Rally Dakar 2022, ktorý v čase písanie tohto článku aj vedú v rukách Nasser Al-Attiyah. Aj vďaka celkovému prvenstvu v minuloročnom ročníku tohto extrémneho preteku si chce Toyota uctiť Hilux verziou GR Sport. Tá bude vrcholom v rodine Hilux.

Hilux GR Sport je hlavne o upravenom podvozku

Podobne ako pri pretekárskom špeciáli, aj pri tejto verzii Toyota chce aby bolo auto nezastaviteľné v teréne, ale skvelé aj na ceste. O to sa snažili prepracovaním podvozka. Jeho súčasťou sú nové predné tlmiče a nové jednokomorové tlmiče. Táto konštrukcia má väčšiu plochu piestu. Tlmič je tak schopný lepšie odvádzať teplo, no zároveň mať aj rýchlejšiu odozvu.

Vystužené boli aj predné vinuté pružiny. Tlmiče aj pružiny sú natreté červenou farbou pre zvýraznenie charakteru. Vyladené zadné listové pružiny a nové puzdrá sú zmeny, ktoré mal Hilux aj doteraz. Tieto vylepšenia majú vplývať na silu potrebnú pri riadení, odozvu riadenia, usiťujúceho pocitu pri nakláňaní a skvelej priľnavosti zadných kolies.

O dynamiku sa stará 2.8 liter diesel s výkonom 204 koní a teraz až 500 Nm (420 Nm v „klasickejšom Hiluxe“). Tie na cestu prenáša prostredníctvom 6 stupňovej automatickej prevodovky. Popri tom nesmie stratiť nič zo schopností pick-up-u, a tak je stále možné ho zaťažiť hmotnosťou 1 tony a dokáže potiahnuť brzdený príves s hmotnosťou až do 3.5 tony.

Naviac vyzerá skutočne drsne. Čiernej prednej maske kraľuje nápis Toyota s logom Gazoo Racing hneď vedľa a plaketa nesmie chýbať ani na predných dverách či pod nápisom Hilux. Do tmavej úpravy sú oblečené aj 17 palcové disky s terénnymi pneumatikami.

Ani v interiéri vozidlo nenechá kopou plakiet zabudnúť, že sa jedná o verziu GR Sport. Disponuje tiež športovými prednými sedadlami v kombinácii koža/semiš s kontrastným šitím a červeným perforovaním. Hliníkové sú pedále a radenie rýchlostí je možné aj pádlami na volante.

U Slovenských predajcov bude dostupný už v Lete 2022.

Foto: Toyota

Related posts