Ná-Dhe-Ra, len tá cena….
Foto: ProDrive
Bude mať predstavu na Festivale Goodwood, ako aj iné špeciality, dizajn ste už isto vedeli a isto Vám vyženie veľa spomienok pred oči.
Po 25 rokoch od debutu Impreza WRC špeciálu a z neho vychádzajúcej cestnej verzie 22B nám originálny tvorca prináša reinkranáciu. Prodrive P25 však nie je len pamätníkom v pôvodnom balení, ale práve pribaľuje to, čo nová doba priniesla.
Vďaka novým technológiám, a rozsiahlemu použitiu uhlíkových vlákien váži P25 menej ako 1200 kilogramov! Na pohon slúži najaktuálnejšia verzia boxer motoru s objemom 2.5 litra od Subaru, samozrejm však nezostal nedotknutý. Bol prekopaný, a dosť výrazne. Má vlastnej produkcie vyvinuté nové vložky valcov, piesty, ojnice aj ventilový rozvod s variabilným časovaním ventilov. Plus k 2 a polke je tu samozrejme Garrett motorsport turbo s vysokovýkonným medzichladičom, saním aj výfukovým systémom Akrapovič, ktorý je zmesou titánu a nehrdzavejúcej ocele.
Celkové parametre motora predstavujú 400 koní a 600Nm.
Tie sa prenášajú v klasickej móde na všetky 4 kolesá prostredníctvom 6 stupňovej sekvenčnej prevodovky s radením na volante. Preraďuje už za 80 milisekúnd! Pohon všetkých kolies má 3 diferáky. Okrem predného a zadného aj centrálny aktívny. P25 zrýchli na 100 km/h len za 3.5 sekundy!
A prejazdy zákrut sa stará zavesenie MacPherson vo všetkých rohoch auta s nastaviteľnými hliníkovými stĺpikmi pre väčší odklon. Tlmiče Bilstein majú nastaviteľnú kompresiu aj odskok, kým pružiny a stabilizátory sa starajú o agilitu vozidla na asfalte.
Zastavovanie zabezpečujú kotúče od AP Racing. Šesť piestové 380mm kotúče vpredu a 350mm vzadu so 4 piestovými strmeňmi. Práve brzdy zakrývajú 19 palcové disky Prodrive s rozmerom pneumatík 235/35/19.
Všetko je to nádherné, až kým nepríde pred oči cena, 536 297€, bez DPH. Vývoj predsa niečo stál…
Vyrobených bude len 25 kusov Prodrive P25, a to v sídle firmy v Banbury. A tak je Prodrive P25 jednoznačne exkluzívne auto pre zberateľov.