Porsche Macan T je trochu nečakané predstavenie od Porsche, ktoré dalo súčasnému Macanu variant T (ako Touring). Doteraz boli modeli T záležitosťou športových áut ako 911 a 718.
O čom je T?
Modelové rady T sú charakteristické svojím športovejším charakterom a cenovou výhodnosťou. Majú v cene pár vychytávok z drahších, rýchlejších modelov, ktoré sú spojené so základnými motorizáciami. Pre Macan to platí taktiež.
Hlavnou zmenou sú úpravy podvozku prevzaté z modelov S a GTS. Macan T je o 15 mm nižšie ako bežný model. T-čko má adaptívne tlmiče PASM spojené s ocelovými pružinami čo je u Porsche nezvyčajné. Za príplatok sú aj vzduchové tlmiče, ktoré môžu znížiť auto o ďalších 10 mm. K úprave podvozku patrí aj tuhší stabilizátor na prednej náprave.
Podvozok je pre model T špecificky nastavený s ohľadom ku pohonnému ústrojenstvu pre citlivé riadenie a ovládanie auta. Upravenie sa dotklo aj pohonu všetkých kolies PTM, ktoré preferuje posielanie výkonu na zadnú nápravu. Dokúpiť bude možné aj systém Porsche Torque Vectoring Plus, ktorý zaistí ešte lepšie jazdné vlastnosti, dynamickejším a efektívnejším rozdeľovaním výkonu na jednotlivé kolesá.
Keď nejde len o výkon
Pohonné ústrojenstvo Macan T tvorí benzínový štvorvalec s turbom. Ten produkuje výkon 265 koní a 400 Nm. Výkon na cestu prenáša 7 stupňová dvoj-spojková automatika PDK a pohon všetkých kolies PTM (Porsche Traction Management). Porsche Macan T s týmito hodnotami zrýchli na 100 km/h za 6.2 sekundy a maximálne jazdí 232 km/h.
T model sa od iných modelov líši najmä detailmi karosérie v prevedení Agate Grey Metallic. Štandardom sú 20 palcové kolesá v tmavom titánovom prevedení s pneumatikami Pirelli P Zero.
Foto: Porsche