Porsche 911 GT3 Touring – Street racer

Porsche 911 GT3 Touring znie ako najlepšia verzia 991-ky pre život. Rýchla ako GT3, no cez to príjemná a pohodlná.

Nové Porsche 911 GT3 je jedno z najlepších, ak nie najlepšie športové auto súčasnosti. Štuttgartský výrobca teraz predstavil variant s názvom Touring, ktorý mala aj predchádzajúca generácia GT3. Ako predtým aj teraz sa jedná o verziu 911 GT3 bez veľkého zadného krídla. Namiesto toho má nenápadné nastaviteľné krídlo ako 911 Carrera a je príjemnejšia na každodenný život.

Minulá generácia s označením 991.2 bola predávaná výhradne s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. To však pri novej generácii už neplatí a na výber je aj 7-stupňová automatická dvoj-spojková prevodovka PDK.

Závoďák na cestu

Ako okrídlená GT3, tak aj Touring prebral veľa techniky zo závodnej divízie Porsche. Ako napríklad dvojité priečne predné zavesenie kolies, motor a pár ďalších detailov. Motor je presne taký, ako má 911-ka mať. Plochý atmosférický 6-valec, v prevedení GT3 s objemom 4 litre, ktorý je uložený za zadnou nápravou. Disponuje výkonom 510k a krútiacim momentom 470Nm.

Zrýchlenie na 100km/h by malo byť identické s okrídlenou GT3, a teda s manuálom za 3,7s, s automatom PDK za 3,2s. Síce viaceré testy dokázali že, zrýchlenie s PDK je takmer o 0,5s rýchlejšie ako udáva výrobca. Často sú dosahované hodnoty medzi 2,7 – 2,8s čo je na auto so zadným náhonom vo výkonovej kategórií okolo 500 koní nevídané. Dá sa očakávať že aj manuál dokáže byť v správnych skúsených rukách rýchlejší, ako sú údaje udávané Porsche.

Vďačí za to aj pomerne nízkej hmotnosti na auto tejto kategórie a veľkosti. Porsche 911 GT3 Touring s manuálom váži 1418kg, s PDK 1435kg. Má výbornú trakciu aj bez náhonu na všetky kolesá lebo motor a prevodovka ležia na a aj za zadnou nápravou a dostatočne ju zaťažujú.

Podľa chuti

Porsche ponúka širokú škálu konfigurácie a prispôsobenia. Pár detailov interiéru a karosérie má Touring odlišné od klasickej GT3. V interiéri je to napríklad iný druh rozsiahlejšie použitého koženého čalúnenia. Zvonku GT3 Touring prezdradí najmä kapota zakrývajúca vysokootáčkový motor nesúca toto označenie.

Okrídlené GT3 je určené predovšetkým na okruh, zatiaľ čo GT3 Touring je skôr na kľukaté cesty, ale ani okruhu sa samozrejme nezľakne.  Predsa len minulá generácia GT3 Touring dostala prezývku „Ultimate 911“.

Byť vlastníkom „Ultimate 911“ nie je lacná záležitosť. Porsche 911 GT3 sa začína na cene 170 969€ bez príplatkov. Balíček Touring môže byť zvolený za nulový príplatok, to isté platí aj o výbere manuálnej prevodovky za ktorú sa tiež nič nepripláca.

Foto: Porsche

Related posts