Recenzie

Peugeot 5008 Allure HDi: Priestranný, praktický, úsporný

UPSHIFTER RATING: 7.5/10

Cena modelu od: 34 790€

+

rodinné praktické vozidlo, jednoduchá manipulácia s tretím radom sedadiel, skvelý 8 st. automat AISIN, úsporný agregát, dizajn, GripControl postačujúci na väčšinu terénu na rodinných výletoch, svietenie

slabiny už teraz staršej verzie interiéru iCockpit ako kvalita cúvacej kamery, malé zobrazenie Apple CarPlay nižšia kvalita a odozva displeja, 130 koní pri plnom zaťažení postačuje len pre defenzívny štýl jazdenia, nemožnosť stáleho vypnutia stabilizačnej kontroly

Škodu Kodiaq na Slovensku možno označiť ako najobľúbenejšie rodinné SUV. Svojím počtom na cestách mu však na päty ťahá okrem konernového súrodenca Tiguan AllSpace aj Peugeot 5008. Toto auto je síce označované ako SUV, svojim vzhľadom však vyzerá viac ako jemne zdvihnuté MPV, čo nie je vôbec zle, práve naopak.

Nesmierne praktický

Ako rodinné auto treba začať odzadu. V druhom rade je neskutočne praktický. Druhý rad sa skladá z trojice samostatných sedadiel, ktoré sú pozdĺžne posuvné, pre potrebu vytvorenia viac miesta v treťom rade, nakoľko testované vozidlo bolo v 7 miestnej konfigurácii. V druhom rade rodiny potešia sklápateľné stolčeky, veľké schránky vo dverách na fľaše a odpadky detí. Zo stredového panela ústia výduchy ventilácie so samostatným ovládaním intenzity fúkania, medzi nimi je 12V zásuvka, a dole sa nachádzajú dva klasické USB-A konektory pre nabíjanie telefónov.

Ovládanie posledných dvoch sedadiel v treťom rade je intuitívne a jednoduché, potiahnutím farebne odlíšených látkových tiahiel. Po sklopení sú sedadlá prekryté podlahou, kufru. Kufor v 5 miestnom usporiadaní ponúka 780 litrov. Po vyklopení tretieho radu zostane v kufri miesto približne 167 litrov.

Teda rodinnú stránku zvláda skutočne výborne.

Diesel, 130 koní je voľba rozumu

Ako rodinné auto bude najčastejšie vyberané s dieselovou motorizáciou. Aktuálne už sú v ponuke konfigurátoru Peugeot dostupné len motory s výkonom 130 koní. Benzín s manuálom či automatom a diesel výhradne s automatom. Testované auto malo práve poslednú zo spomenutých.

Dieselový motor HDi s objemom 1.5 litra sa vyznačuje na diesel kultivovaným chodom, robustným dizajnom a z našej skúsenosti aj slušnou efektívnosťou. Motor ponúka výkon 130 koní a 300 Nm, ktorými roztáča predné kolesá prostredníctvom 8 stupňovej prevodovky AISIN.

V zásade platí, že s prázdnym autom je dynamika postačujúca, aj pre dynamickejšie zvezenie. S plne naloženým, čo bude 5008 pri používaní častejšie už to je skôr pre kľudnejšieho šoféra, jazdiaceho skôr na spotrebu. Samozrejme 300 Nm, ktoré motor poskytuje znamená, že aj s naloženým autom nebude 5008 dýchavičná v horských stúpaniach. Predbiehacie manévre si bude treba viac vyrátať.

Všeobecne sme boli veľmi spokojní s 8 stupňovým automatom AISIN, ktorý sa však najlepšie predviedol na diaľnici, kde točí pri 130 km/h 1900 otáčok, čím robí diaľničné presuny kľudnejšie ako v prípade koncernovského 7 DSG. Okrem toho radí prevodovka rýchlo, hladko a aj sa hladko rozbieha, reakcie na kick-down nie sú výnimočné, autu trvá chvíľku kým sa nadýchne, podobnú skúsenosť sme však mali aj pri 7 DSG v Kodiaqu. Pekným detailom sú pevne upevnené pádla, na radenie reagujú dobre, prevodovka si však pri červenom pásme preradí sama.

Po stránke spotreby Peugeot potešil spotrebami 6.9 v meste, 6.1 na diaľnici a 5.4 l/100km na okresných cestách.

Bezpečný a Komfortný podvozok

Podvozok je komfortný a plavný. Z väčších nerovností si hlavu nerobí ale pekne ich odfiltruje. Zároveň však poskytuje lepšu spätnú väzbu ako Škoda Kodiaq so štandardnými tlmičmi. Riadenie nie je práve najkomunikatívnejšie, no je precízne, a cítiť z neho, akú váhu ovládate, konkrétne 1651 kilogramov. Sedadlá potešia komfortom na dlhých cestách aj dostatočným držaním tela. Vo vyššej výbave GT je možné si zvoliť aj masážnu funkciu, samozrejme za príplatok.

Interiér iCockpit je už starým známym. Poteší solídnym spracovaním, intuitívnym ovládaním hardvérových funkcií aj rozľahlým dizajnom. Sklame najmä v oblasti infotainmentu, nie práve displejom s dobrou odozvou a nižšou kvalitou cúvacej kamery. Samotný posed aute je ako v SUV, aj pri najnižšej pozícii sedadla sa sedí vyššie a pocitovo nad prístrojovkou.

Musíme skonštatovať, že Peugeot 5008 je veľmi solídne rodinné auto. Jeho výhodami sú dizajn, kultivovanosť jazdy, efektívnosť pohonu a skutočne praktický interiér za prednými sedadlami. Prvá generácia sa dosť pravdepodobne blíži ku svojmu koncu, čo možno pozorovať na aktuálnej ponuke pohonných jednotiek, kde je testované auto so 130 koňmi vrchol. Je to však poriadne rodinné auto, ktoré má stále čo ponúknuť!

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

5 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

6 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago