Peugeot 408 je zaujímavé, komfortné a jazdne atraktívne auto
Peugeot je na vlne dizajnovo snáď najextravagantnejších vozidiel, čo dokazuje aj nový Peugeot 408. Pri prvom pohľade by človek povedal, že si nie je istý o aký typ vozidla sa jedná. Osobne ho vnímam ako niečo typu Mercedes C All-Terrain s tvarom Sportback. Akokoľvek to je, na konci týždňa testu som proste Peugeot 408 vnímal ako zdvihnutý sedan, než čokoľvek iné.
To čím však nová 408 zaujala najviac bola jazda. Celkom prekvapivo Peugeot 408 v zákrutách pôsobil stabilným a veľmi vyváženým dojmom. Auto sa nakláňalo pri nájazde do zákruty len minimálne a aj pri prejazde zákrutou bolo cítiť skôr opieranie sa o zadné vonkajšie koleso, čo je dobre.
Rýchlosť prejazdu zákrutou bola pôsobivá aj s ohľadom na relatívne úzke pneumatiky profilu 205/55, ktoré auto používa. Veľkú úlohu tu hrá tiež skvelé vyváženie auta, kde motor uložený jemne pred osou predných kolies vyvažuje batéria, uložená nad a jemne za osou zadných kolies.
Dynamika vozidla je na 180 koní primeraná. Vozidlo nemá problém s predbiehaním ani športovejšou jazdou. Poteší, že maximálna rýchlosť nie je obmedzená elektromotorom, a tak s vozidlom možno cestovať až 233 km/h.
Motoru dobre sekunduje 8 st. automat AISIN s krátkym sprevodovaním, čo je umožnené počtom stupňov a potrebné pre dynamiku pri hmotnosti 1781 kg. Manuálne preradenia sú ako výstrely z automatickej zbrane, dobre reagujú na pádla, jedinou nevýhodou je, že človek nevie pri akých otáčkach radí, a tak sa treba riadiť podľa zvukového prejavu. Prevodovka taktiež umožňuje autu točiť na diaľnici nízke otáčky a byť tak efektívnym a hlavne tichým spoločníkom.
Riadenie je slušné, s dobrou dávkou spätnej väzby a pomerom riadenia, naviac malé volanty Peugeot je vždy radosť držať v ruke. Posed za ním je taktiež veľmi dobrý, sedí sa nízko a rozsah nastavenia polohy volantu povoľuje nájsť správnu pozíciu aj vyšším šoférom.
Sedadlá samostatné sú po estetickej stránke pekné, kombinácia kože na bokoch, priľnavého semišu so vzorovaním v strede a kontrastného prešívania vyzerá dobre. Sedadlá vedia vďaka priľnavému povrchu telo podržať, po stránke bočnej opory však v tomto type auta nemožno čakať výrazné vankúše po bokoch. Čo je na sedadlách skvelé je masážna funkcia, v ktorej sú sedadlá AGR Peugeot veľmi dobré.
Interiér je vkusný, slušne zhotovený, až na niektoré miesta (otváranie lakťovej opierky, o ktorú šúcha sedačka pri odsúvaní sa). Ako jedinú ergonomickú slabinu vnímam tlačidlo B, ktoré je maličké a pri každom chcení spustenia rekuperácie, ho treba nahmatať, niekedy sa pozrieť, čo nie je vždy také rýchle, pretože je často prekryté kolenom.
Vzadu je miesta tak akurát, aj pre vyššie osoby. Je tu cítiť typicky avantgardný pocit súkromia, ktorý večer dopĺňa elegantné stropné osvetlenie. Po stránke života vzadu nechýba lakťová opierka s priečinkami na poháre, výduchy ventilácie a aj dva USB-C konektory.
Kufor je samozrejme ovplyvnený hybridným pohonom, preto ponúka pre niekoho skromnejších 471 litrov. Pod podlahou je malý odkladací priestor na káble, subwoofer a prístup ku hybridnej batérii. Nesmie chýbať bezdotykové otváranie dverí kufra nohou a ich elektrické ovládanie.
Čo sa celku týka, jedná sa o veľmi dobré vozidlo. Peugeot 408 robí radosť najmä v oblasti akustického komfortu a jazdných vlastností. Jazda s ním nie je príliš mäkká, ako je pri Francúzskych vozidlách zvykom a zákruty mu chutia najmä vďaka dobrému vyváženiu architektúry, dobre nastavenej geometrii a nízkej neodpruženej hmotností vo všetkých 4 rohoch.
Je to tiež veľmi zaujímavé vozidlo čo sa vzhľadu týka.
Ako jedinú vážnejšiu nevýhodu vnímam palivovú nádrž s objemom len 40 litrov.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…