Obľúbený malý Peugeot 208, ktorý si prešiel faceliftom. Ten je nielen viditeľný, ale aj technologický. Nová Peugeotka začína s cenou od 16 390€ za slušne vybavenú základnú Active až po vrcholnú GT, štartujúcu od 20 690€
Zvonku ho možno spoznať hlavne novými Tigrými drápmi Peugeot, tie sú teraz 3 kratšie, namiesto 1 dlhšej u pred-faceliftu. Vnútri sú vynovené klavírne tlačidlá skratiek, vyššia kvalita cúvacej kamery než doteraz a nové kvalitnejšie pôsobiace poťahy sedadiel Koža/Alcántara. Ako jediné vozidlo v triede má nová 208 tiež masážne sedadlo šoféra!
Samozrejme. Diesel odišiel a nahrádza ho nový, testovaný 1.2l Hybrid (100 alebo 136 koní). Pri elektrickej 208-ke tiež pribudol nový elektrický pohon s 54kWh batériou a markantne vylepšeným dojazdom.
Podobne ako pri SUV bratovi 2008, pocitovo upravená bola charakteristika tlmičov a pružín v oblasti komfortu. Vytvárajúc limuzínové správanie s dopadaním na zadok pri prejazde vlnoviek a zoskokov.
Na prvý pokus slušné. Jazdí za kombinovaných 5.9 litra, po meste bez problému za 4.2 l/100km bez snahy o maximálnu efektívnosť. Nádrž má 44 litrov. Pri priemere 5.9 to na výlete znamená dojazd 745 kilometrov.
Dynamika pohonu je veľmi slušná, 8.1s na stovku a 214 km/h maximálnej rýchlosti. Zmenou je teraz iba 6 stupňový automat, oproti 8 stupňu, ktorým inak Peugeot v triede mestských vozidiel vyniká. So 6 stupňom je motor na diaľnici viac počuť, inak je stále rovnako dobrý. Radí rychlo a ostro, s pevne upevnenými krátkymi pádlami za volantom v tvare písmena L. Zaujímavosťou je, že automat e-DSC6 nie je výtvorom firmy AISIN ale Beglickej spoločnosti, ktorá ho vyvinula pre Peugeot.
Peugeot 208 bol už pred faceliftom jedným z najpríťažlivejších áut v triede na radosť z jazdy. Okrem výborného komfortu, ktorého správanie bolo ešte dodatočne optimalizované má zábavne nastavenú geometriu s toe-in na zadných kolesách. Toto nastavenie robí spolu s krátkym rázvorom Peugeotku jemne jedovatú a zábavnú, nebyť nevypínateľneho stabilizačného systému.
Vďaka výbornému riadeniu, ktorého pocit dotvára aj slušný uhol pozitívnej caster geometrie vpredu a malému volantu máte pocit, že Peugeotku máte pekné v rukách. Agilne reaguje na zmeny smeru, pri prejazde sa správa ideálne, a teda sa opiera o vonkajšie zadné koleso.
Jedinou škodou je primäkký brzdový pedál. Ale na ten som dobových vozidiel Peugeot zvyknutý. Celkový pocit a zážitok z jazdy je výborný, práve vďaka skutočnej kompaktnosti auta a pocitu spojenia s ním.
Dokáže byť, síce vzadu nemá toľko miesta ako napríklad Fabia, avšak kufor s objemom 387 litrov je pomerne ku kompaktnosti Peugeotky veľkorysý.
Facelift Peugeot 208 sa vydaril. Významne vylepšuje silné aj slabšie stránky vozidla. Z tých slabých hlavne cúvaciu kameru, ktorá je kvalitou rozlíšenia teraz na úrovni konkurencie. Zlepšilo sa tiež celkové ovládanie infotainmentu, v ktorom pomáhajú aj 3 nové hlavné skratkové tlačidlá.
Dizajn je ešte pôsobivejší a živší než doteraz, Peugeotka má ten správny výraz, aký od malého auta chcete.
Jazdné vlastnosti boli vycibrené takmer do perfektnosti. Peugeotka jazdí aj komfortne po rozvlnenom povrchu aj zábavne v zákrutách.
Celkovo sa bavíme o jednom z najlepších áut v triede. Páči sa mi že oproti konkurencii ako Clio, Fabia či Polo je naozaj kompaktná, pritom má použiteľný kufor, prémiový pocit z interiéru a vie ponúknuť rozjašený mladícky pocit radosti z jazdy.
Skvelé auto.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…