Novinky

Pagani sa vracia k manuálu, automaty zákazníci nechcú.

Pagani sa vracia k manuálom, pretože použitie automatických prevodoviek znižovalo dopyt po ich vozidlách.

Vo zvyčajnom, pohodlím ovládanom svete ľudia, a dokonca aj my, Európania uprednostňujeme automatické prevodovky. A nie je to len tým, že by boli vhodnejšie pre aktuálny trend ochrany životného prostredia. Sú pohodlné a pre veľa ľudí predstavujú istý luxus, akoby dali prsty preč od manuálnej práce, celková spoločenská schopnosť ovládania auta s manuálnou prevodovkou tiež rapídne klesá.

Vďaka automatickej prevodovke taktiež možno držať svoju drahú polovičku za stehno, až kým sa nepotia dlane. A kto vlastní športové auto s pádlami, môže sa cítiť ako Lewis Hamilton v monoposte. Pochopiteľne na okruhu je automat rýchlejší, a teda lepší pre časy. Ale pravý jazdný zážitok z ovládania auta je z prepojenia s ním, a vyzerá to, že náročnejší zákazníci luxusnej talianskej značky Pagani to vedia, a vďaka nim si to uvedomil aj zakladateľ, Horacio Pagani.

Pagani potrebuje manuál!

V rozhovore pre Talianske médium vyslovil niekoľko zaujímavých informácií. Tou prvou je, že mocná Huayra sa nepredávala tak dobre len pre to, že bola dostupná výhradne s automatickou prevodovkou. A vyjadril sa k tomu nasledovne:

´´Moji zákazníci chcú pri šoférovaní cítiť emóciu: nezaujíma ich čistý výkon auta, alebo časy preradenia.´´

´´Dnešné dvojspojky, ako napríklad od Ferrari sú tak dokonalé, že používať ich v manuálnom alebo automatickom móde nepredstavuje pre šoféra žiaden rozdiel. Keď sa chcete ísť v Nedeľné ráno previezť, chcete byť do jazdy plne zapojení.´´

Následne spomenul už vypredanú novinku od legendárneho tvorcu úspešných monopostov F1, Gordona Murray-ho, model T.50:

´´Pozrite sa na Gordon Murray T.50: je vypredaný, a to aj napriek tomu, že má len 650 koní. Je však nesmierne ľahký, má manuálnu prevodovku a vysokootáčkový motor V12. Nie je potreba mať v aute 2000 koní na ohúrenie šoféra.´´

´´Moje autá nesú moje meno, meno mojich detí, môjho otca, nemôžem byť nezodpovedný. Preto nepôjdem vyššie ako +30-40 koní pri novom modeli C10: jednoznačne zostaneme pod hodnotou 900 konských síl.´´ Pagani Huayra ponúka výkon 710-850 koní záležiac od výbavy.

Pri pohľade na Pagani Huayra by jej človek nepovedal, že sa vyrába už od roku 2012. Po takmer dekáde rôznych špeciálnych edícií nestal čas na čisto nové auto. Už sa nevieme dočkať keď ho Horacio Pagani predstaví, bude to návrat ku koreňom, na ktorý dnes veľa automobiliek po technickej stránke zabúda.

Foto: Pagani

Benjamin Mazanka

Recent Posts

Toto auto je úžasná platforma na „Sprav Si Sám“ Elektro HOT-HATCH – MG4 XPOWER

MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…

6 dní ago

2024 MAZDA 2: Najšoférskejšie auto v triede! – TEST

Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…

7 dní ago

MAZDA 2 HYBRID Facelift: V Taliansku – TEST

Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…

1 mesiac ago