Foto: Volkswagen
Volkswagen predstavuje novú špeciálnu edíciu, Golf R 20 Years. Tá oslavuje 20 rokov od príchodu prvého R-ka, konkrétne R32 štvrtej generácie Golfu. Späť v roku 2002, disponoval tento najrýchlejší dobový Golf atmosférickým motorom V6 s objemom 3.2 litra, viacbodovým nepriamym vstrekom paliva a vysokým kompresným pomerom 11.3:1. Šesťvalec dával výkon 240 koní a 310 Nm.
Pomer výkonu k hmotnosti bol 162.7 konskej sily na tonu, čo bolo skvelé, a započal recept, ktorého sa Golf R drží dodnes, je ním pohon všetkých kolies. Na všetky kolesá sa výkon prenášal prostredníctvom 6 stupňového manuálu, ktorý už dnes v Európskom R-ku nemožno nájsť, Americkí zákazníci ho však majú na výber.
Tento hyper-hatch svojej doby zrýchlil na 100 km/h len za 6.6 sekundy s maximálnou rýchlosťou 247 km/h
Golfík R32 využíval McPherson vpredu a zavesenie typu Multilink vzadu, na oboch nápravách s priečnymi stabilizátormi a už vtedy prorocky jazdil na dnes zvyčajnom rozmere kolies, 225/40 R18.
Nový Golf R 20 Years prináša navrch klasického R menšie zmeny. Tie začínajú pod kapotou, pod ktorú sa teraz nasťahovalo 333 koní, dotovaných z 2.0 TSI (EA888), čo predstavuje nárast 13 koní voči štandardnému R. Obdobne by to malo byť aj v oblastiach krútiaceho momentu a zrýchlenia, ktoré by malo byť svižnejšie ako štandardných 4.7 sekundy.
Popri samotnom číselnom vylepšení motora však Volkswagen popracoval na jeho charaktere, dávajúc mu agresívnejšie chovanie. Jednou z týchto výchovných metód je nový mód pre turbo, ktorý udržuje škrtiacu klapku otvorenú aj pod čiastočným plynom, čím udržuje turbo „nadýchnuté“ dlhšie a tak zlepšuje jeho odozvu. Predstavte si to ako elektronicky kontrolovaný anti-lag.
Okrem toho pridáva novú funkciu Emotional Start, ktorá poteší každého poriadneho fanúšika hot-hatchu. Čo robí je jednoducho krásne, pri rannom chladnom štarte vytočí motor na 2500 otáčok, čím aj vďaka výfuku Akrapovič zdôrazní zobudenie beštie… a zobudí zopár susedov nádherným tónom.
Pre nás Európanov jediný, 7 stupňový automat taktiež dostal nový sotvér, takže jednotlivé preradenia DSG-čky budú rýchlejšie a chrumkavejšie.
Na rozdiel od prvého R-ka obúva 19 palcové disky kolies, na ktorých môžu byť dodatočne obuté semi-slicky Michelin Pilot Sport Cup 2.
Vizuálne je jedinou hmatateľnou vecou vyššie krídlo z Golf R Performance balíku. Okrem neho sú tu len minimalistické pripomienky logom R20 na nárazníku a stĺpiku dverí. V interiéri poteší použitie skutočných uhlíkových vlákien, z ktorých sú zhotovené všetky lišty. Ak však dúfate v brilantné korýtka Recaro, tie v tejto špeciálnej edícii nie sú k dispozícii.
Dobré správy sú, že auto nie je limitovaná edícia, a tak produkčné čísla nie sú pevne stanovené. Má to však háčik, tým je čas výroby, pretože vyrábať sa bude do POLOVICE roku 2023.
Cena bližšie špecifikovaná nebude, pohybovať sa však bude približne v okolí 50 000€, kedže klasické R začína na 48 390€.
Pre zaujímavosť, cena prvého R32 z roku 2002 by bola v prepočte na dnešné peniaze aj s infláciou 45 478€.
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…