Konkurent pre 911 Turbo Kabriolet bude ťažký, ale výkonný.
Mercedes prichádza s vrcholnou verziou svojho konkurenta pre Porsche 911 Cabriolet. Kým verzia SL63 disponuje pre veľa fanúšikov čisto motorom V8 Twin-Turbo s výkonom 585 koní, vrcholná verzia S dodáva pohon známy AMG GT-4dr. S E-Performance a teda ku motoru V8 dodáva zadný elektromotor s výkonom 204 koní.
Motor V8 je však tiež v niečom iný, pretože namiesto 585 koní dáva výkon ako v E63S, teda 612 koní a 850 Nm. Elektromotor nad zadnou nápravou má 204 koní a 320 Nm. Celkový výkon sústavy je tak 816 koní a 1080-1420 Nm záležiac od stavu nabitia batérie. Tá je typicky pri pohone AMG kapacitou menšia (6.1 kWh), pretože uprednostňuje výkon pred dojazdom (do 13 km), a síce pri váhe vozidla, ktorú zatiaľ radšej neuviedli treba povedať aj váhu, menšia batéria je predsa ľahšia. Možno však očakávať hmotnosť okolo 2.1 tony.
Dynamické údaje preto ukazujú 0-100 za 2.9 a maximálnu rýchlosť 317 km/h. Výborné.
Z iných technických vecí je podstatná stabilizácia nakláňania vozidla, natáčanie zadných kolies. O kontakt s asfaltom sa starajú 265/40R20 a 295/35R20. Dostupná bude aj kombinácia 20 a 21 palcových kolies. O brzdenie masívnej luxusnej hmoty sa za príplatok postarajú karbón-keramické kotúče 420mm vpredu a 380 mm vzadu. Samozrejme auto bude poháňané systémom 4Matic+.
Cena vozidla bude vysoká, keďže už model SL63 na Slovensku začína na 212 118€.
Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE | |
System performance | 600 kW (816 hp) |
System torque | 1,080–1,420 Nm |
Internal combustion engine | 4.0-litre V8 with direct injection and biturbo charging |
Displacement | 3,982 cm3 |
Max. power combustion engine | 450 kW (612 hp) at 5,750–6,500 rpm |
Max. torque internal combustion engine | 850 Nm at 2,500–4,500 rpm |
Max. power electric motor | 150 kW (204 hp) |
Max. torque electric motor | 320 Nm |
Drive | AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive with fully variable moment distributionMoment distribution |
Transmission | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Weighted fuel consumption, combined | 7.7 l/100 km2 |
Weighted CO₂ emissions, combined | 175 g/km2 |
Power consumption weighted | 11.5 kWh/100 km2 |
Energy capacity | 6.1 kWh |
Electric range | 13 km (EAER) km |
Acceleration 0-100 km/h | 2.9 s |
Top speed | 317 km/h |
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…