Nové SL-ko bolo vyvinuté AMG, aby dokázalo konkurovať Aston Martin DB11 či Porsche 911.
Mercedes-AMG predstavil novú podobu ikonického dvojdverového kabrioletu SL, ktorý tu už s nami existuje 70 rokov. Nové SL bolo vyvinuté športovou divíziou AMG úplne nanovo. Nezdieľa tak žiaden komponent s predchodcom alebo vrcholným kabrioletom AMG GT Roadster.
Nateraz bude dostupný s čistými osemvalcami pod označeniami SL55 a SL63. V budúcne však dorazí vrcholná verzia E Performance s plug-in hybridným ústrojenstvom a výkonom 843 konských síl.
O prenos výkonu sa bude starať pohon všetkých kolies 4Matic+, ako aj elektronicky ovládaný diferenciál s obmedzenou svornosťou na zadnej náprave.
Oba aktuálne osemvalce sú však upravenou verziou motora M177 hot-V V8 motora, ktoré možno nájsť aj v iných vozidlách AMG. Pri SL-ku však využíva mokrú jímku v mazacom systéme, má inak umiestnené medzichladiče a disponuje aj aktívnym chladiacim systémom kľukovej skrine.
Verzia SL63 4Matic+ disponuje parametrami 585 koní a 800 Nm krútiaceho momentu dostupného v rozmedzí 2500 – 4500 otáčok. Na stovku zrýchli za 3.6 sekundy a maximálne vie letieť 315 km/h.
„Základ“ SL55 4Matic+ má 476 koní a 700 Nm. Z 0 na 100 za 3.9 sekundy a maximálka 295 km/h.
Obe motorizácie sú spojené s novou 9 stupňovou prevodovkou Speedshift, ktorá už nepoužíva rozdeľovač krútiaceho momentu, ale mokrú spojku pre rýchlejšie a hladšie preradenia bez potreby siahnuť po ťažšej a technicky komplexnejšej dvojspojke.
Významným je návrat ku látkovej streche. Tá šetrí 21 kilogramov na hmotnosti, no vďaka trojvrstvovému dizajnu by nemala disponovať horšou hlučnosťou alebo tepelnou izoláciou ako pevná. Otvárať a zatvárať je ju možné do rýchlosti 60 km/h v čase 15 sekúnd.
Auto má aj upravenú aerodynamiku. To vďaka aktívnym zásterám AIRPANEL, ktoré sa otvárajú len pri potrebe chladenia komponentov práve vyžadujúcich čerstvý vzduch. V ostatných prípadoch optimalizujú aerodynamiku a znižujú zdvih prednej nápravy. Aj vďaka nim má AMG SL odpor vzduchu len 0.31 cd, čo je na športové auto veľmi dobrá hodnota.
Príplatkovým aerodynamickým prvkom je tiež element, skrytý v spodnej časti pred motorom. Tento prvok z uhlíkových vlákien váži 2 kilogramy a podľa aktuálne zvoleného jazdného režimu sa dokáže predĺžiť až o 40 mm v rýchlostiach od 80 km/h. Tým vytvára Venturi efekt, ktorým pricuciava auto k zemi. Vďaka tomu môže byť prejazd zákrut stabilnejší a precíznejší. Auto okrem toho jazdí na diskoch od 19 do 21 palcov, ktoré si tiež prešli aerodynamickým tuningom. Obúva na nich pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.
Foto: Mercedes-Benz
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…