Nový drop-top od McLarenu, model 765LT Spider prináša živší pocit zo 765 koňového 4.0 V8 twin-turbo.
McLaren predstavil verziu Spider z raketovo rýchleho 765LT coupéčka. McLaren je vlastne tým správnym, koho možno označiť, že je schopný výroby ľahkého kabrioletu, pretože sú ľahkosťou priam posadnutí. McLaren zároveň tvrdí, že auto disponuje rovnakou štrukturálnou tuhosťou ako verzia coupé, oproti ktorému je nový Spider so suchou hmotnosťou 1388 kilogramov len o 49 kg ťažší.
O pohon sa stará dvojicou turbodúchadiel prepĺňaný osemvalec s objemom 4.0 litra, ktorý dáva vozidlu najvyšší výkon 765 koní a 800 Nm krútiaceho momentu. Tieto hodnoty sú na zadné kolesá prenášané prostredníctvom 7-stupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Dynamické údaje sú podobné Coupe, so zrýchlením na 100 km/h v čase 2.8 sekundy s maximálnou rýchlosťou až 330 km/h. Elektricky ovládaná strecha je zhotovená z uhlíkových vlákien. Manipulovať s ňou je možné počas jazdy do 50 km/h, jej skrytie sa zaberie 11 sekúnd.
McLaren 765LT Spider taktiež nechýba Proactive Control podvozok, využívajúci hydraulicky spojené tlmiče, vďaka ktorým auto nepotrebuje klasické stabilizátory. Systém bol softvérovo vylepšený, hardvérové úpravy spočívajú len v nových ľahkých dvojitých pružínách.
Vozidlo bude jazdiť na 19 alebo 20-palcových kolesách s novým dizajnom obúvajúcimi pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R. Predné pneu majú rozmer 245/35 ZR19, zadné valce zase 305/30 ZR20. Okrem kolies je vizuál takmer zhodný z verziou Coupe so štvoricou výfukov medzi zadnými svetlami, rozsiahlym použítím Alcantary vo vnútri či príplatkovými škrupinami z modelu Senna vážiacimi 3.35 kg/sedadlo.
Chýbať nebude ani McLaren Special Operation individualizačný program, pri ktorého využití sa ale cenovka vozidla prudko odchýli od základnej ceny, ktorá je na hodnote 310 500 libier, čo je v prepočte 364 775 EUR.
Foto: McLaren
MG4 XPOWER je rapídne rýchly v priamke, ostatné aspekty hot-hatchu však absentujú. S niekoľkými úpravami…
Malé autá súčasnosti sú brilantné, a vôbec to s nimi, a ich budúcnosťou nevyzerá zle.…
Uz to nie je len Toyota Yaris. Dizajnom a nastavením podvozku sa jedná o Mazdu.…